2015. december 28.

MENTOLOS ÉTCSOKOLÁDÉ TRÜFFEL

mentás csokoládé trüffel

Trüffel egy hálás vendégváró, mert viszonylag gyorsan összedobható és az alapanyagai is megtalálhatóak a konyhámban.
Egyik nap láttam egy Gordon Ramsay műsort és ő mentával készítette. Így gyorsan én is kipróbáltam. Remek desszert és gasztroajándék született belőle és tényleg minimális időt kellett ráfordítani.

Hozzávalók

25 dkg étcsokoládé (65%)
2 dl tejszín
1 e.k. méz
8 szál menta

kakaópor a forgatáshoz


Elkészítés

A tejszínt öntsük egy edénybe, adjuk hozzá a mentát, amit kissé törögessünk meg. Hagyjuk ázni 1 órát, majd adjuk hozzá a mézet és lassú tűzön kezdjük el főzni. 1-2 percet hagyjuk forrni, hogy jól átvegye a menta ízét.
A csokoládét tördeljük össze, tegyük egy tálba vízgőz fölé és kezdjük el megolvasztani, majd öntsük rá a forró tejszínt, amiből előzőleg eltávolítottuk a mentaleveleket.
Kevergessük, amíg teljesen feloldódik az összes csokoládé és szép fényes krémet kapunk.
Ekkor megkóstoltam és nem éreztem elég intenzívnek a mentát, ezért 5 levelet teljesen porszerűre aprítottam egy éles késsel és a csokoládés keverékhez kevertem. Így pont finom lett.
Tegyük hűtőbe pár órára, hogy megszilárduljon a masszánk.
A megdermedt krémből formázzunk apró golyókat, amiket kakaóban meghempergetünk.
Érdemes hűvös helyen tartani és színes kis papírdobozkákba téve tökéletes ajándék lehet.

mentás étcsokoládés trüffel


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...