2015. december 28.

MENTOLOS ÉTCSOKOLÁDÉ TRÜFFEL

mentás csokoládé trüffel

Trüffel egy hálás vendégváró, mert viszonylag gyorsan összedobható és az alapanyagai is megtalálhatóak a konyhámban.
Egyik nap láttam egy Gordon Ramsay műsort és ő mentával készítette. Így gyorsan én is kipróbáltam. Remek desszert és gasztroajándék született belőle és tényleg minimális időt kellett ráfordítani.

Hozzávalók

25 dkg étcsokoládé (65%)
2 dl tejszín
1 e.k. méz
8 szál menta

kakaópor a forgatáshoz


Elkészítés

A tejszínt öntsük egy edénybe, adjuk hozzá a mentát, amit kissé törögessünk meg. Hagyjuk ázni 1 órát, majd adjuk hozzá a mézet és lassú tűzön kezdjük el főzni. 1-2 percet hagyjuk forrni, hogy jól átvegye a menta ízét.
A csokoládét tördeljük össze, tegyük egy tálba vízgőz fölé és kezdjük el megolvasztani, majd öntsük rá a forró tejszínt, amiből előzőleg eltávolítottuk a mentaleveleket.
Kevergessük, amíg teljesen feloldódik az összes csokoládé és szép fényes krémet kapunk.
Ekkor megkóstoltam és nem éreztem elég intenzívnek a mentát, ezért 5 levelet teljesen porszerűre aprítottam egy éles késsel és a csokoládés keverékhez kevertem. Így pont finom lett.
Tegyük hűtőbe pár órára, hogy megszilárduljon a masszánk.
A megdermedt krémből formázzunk apró golyókat, amiket kakaóban meghempergetünk.
Érdemes hűvös helyen tartani és színes kis papírdobozkákba téve tökéletes ajándék lehet.

mentás étcsokoládés trüffel


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...