2013. április 10.

BURGONYÁS MEDEHAGYMA KRÉMLEVES


Ebben a bejegyzésben most ne a képeket nézegessétek, ugyanis elromlott a telefonom, amivel fotózom. Az egyik fényképezőnek elveszett a töltője, a másik rossz...Napok óta képtelen vagyok kajákat fotózni. Itt volt ma az egyik ismerősöm és a tőle kölcsönkért telóval készítettem a képeket, de valljuk be, ez a telefon nem alkalmas erre a célra. A szervizben sok jóval nem kecsegtettek, ugyanis nem értik a problémát, ilyet még nem láttak :(
Mostanában úszunk a medvehagymában,szinte mindenbe kerül. Vidéken kaptam egy nagy kosárral, sőt egy másik kosár töveset is ültetni. Így nem lesz gond a beszerzéssel.
A lényeg az, hogy a leves finom, egyszerűen és gyorsan elkészíthető. Sőt a burgonya miatt nem kell hozzá más sűrítő anyag sem. 

Hozzávalók

5-6  szem közepes burgonya
2 marék medvehagyma
3 dl tejszín
2-3 evőkanál reszelt parmezán
2 szál újhagyma
pici kakukkfű
1,5 l. húsalaplé
só, bors
Cayenne bors
pirított mandula a tálaláshoz


A leves elkészítése

A burgonyát megtisztítjuk, felkockázzuk az újhagymával együtt és a húslében puhára főzzük, kevés kakukkfűvel ízesítjük. Közben a medvehagymát  is apróra vágjuk.
Amikor megpuhult a krumpli rádobjuk a medvehagymát és összeturmixoljuk. Majd megint a tűzre tesszük, felöntjük tejszínnel és összeforraljuk. Kevés Cayenne borssal  és reszelt parmezánnal ízesítjük.
15 perc alatt elkészült.
Betétként mandulát és sonkát pirítottam a tetejére.




10 megjegyzés:

  1. Mindenfele medvehagymával találkozni ilyentájt, én meg még soha nem használtam. Pedig lehet, itt a Börzsönyben nő is. Régen-régen a Meszes (szülővárosom hegye) telis-tele volt vele, de nem használtuk. Most bezzeg... de olyan messze van!
    A fotókkal semmi gond, a levest is jóízűen kanalaznám!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem nagy szerencsém volt most, mert vidéken úgy nő, mint a gaz és rengeteget kaptam. Sőt el is ültettem, így jövőre nem lesz gond a beszerzésével. A múltkor az Auchanban vettem pár szálat(kb. 8-10 levél) 350 Ft-t és nagyon felháborodtam az árán. Valami divatba jön és csillagászati összegeket kérnek érte.
      Próbáld ki Gerdi, ha a hagymát szereted, ezt is fogod. Én pogácsában imádom a legjobban.
      A fotókat csak azért sajnálom, mert gyönyörű színe volt.

      Törlés
  2. Én is hasonlóan készítem a medvehagyma levest, bár nem mindig van hozzá húslevesem, de anélkül is lehet finom. Betétnek nálunk pirított kocka kell.
    Az én telefonomnak is a Bloutuse modemje romlott el, kb. tízezer lenne a javítás, de nem is biztos hogy javítható. Most hozott bele a fiam egy kártyát és azzal töltöm fel a képeket.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A pirított kocka is finom hozzá, ha nincs húsleves, akkor kockából kell készíteni szerintem.
      A telefonom szervizben van, azt mondták 2 hét legalább a javítás:( Szerencsére garanciális:))

      Törlés
  3. Mi is éppen medvehagyma lázban égünk! :) Most próbálgatjuk először. A férjem vett mert olvasta a neten a jótékony hatásait és éppen egy nagy torokgyulladás közepén volt szegény....Ez a leves szuper ötlet, tutira elkészítem!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Remélem, hogy ízleni fog a leveske:) Képzeld Zsuzsa nálunk a gyereknek jött be a legjobban.
      A férjednek jobbulást kívánok:) Én is a torkommal küzdök egy jó ideje, úgy bedagadtak a nyirokcsomóim,hogy úgy nézek ki mint aki mumpszos:))) de nem számít, majd a medvehagyma rendet rak!

      Törlés
  4. Nagyon klassz leves, ha lenne medvehagymám, akkor azonnal megfőzném:) Nagyon leveses vagyok, mindenféle jöhet, minden alkalommal. Remélem sikerül megjavítani a fényképeződet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen Trollanyu! A szervizben azt mondták, hogy két hét, de keresek valami megoldást addig is, mert bosszant, hogy nem szaporodnak a bejegyzések:)

      Törlés
  5. Milyen jó kis recept ez is! :) Nálunk is burgonyaleves készült, mégis teljesen más, mint a tied! :) Ezt a medvehagymás ízesítésűt is nagyon szívesen kóstolnám, biztos vagyok benne, hogy nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka:) Tényleg jó kis recept, mert olcsó, gyors és még finom is. Nekem pedig a te levesedre fáj a fogam:))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...