2013. április 7.

VARGÁNYÁS SZARVASPÖRKÖLT BURGONYAFÁNKKAL


Kaptam ajándékba egy hatalmas szarvascomb darabot. Közkívánatra pörkölt készült belőle. Annyira puha, omlós volt a hús és persze ízletes, hogy mindenki megnyalta mind a tíz úját utána.
Sokan voltunk rá, ezért nem akartam túlbonyolítani a dolgot, inkább biztosra mentem a fűszerezésnél.

Hozzávalók

pörkölt

2 kg szarvascomb
4 vöröshagyma
1 marék szárított vargánya
4-5 gerezd fokhagyma
2 evőkanál áfonyalekvár
2 szál friss rozmaring
3 babérlevél
kevés csili
só, bors
kevés kömény
majoránna
pár szem borókabogyó
víz
1/2 dl olaj vagy zsiradék

burgonyafánk

1/2 kg főtt burgonya
2 dkg élesztő
1,5dl tej
1 kk cukor
30 dkg liszt
1 tojás

olaj a sütéshez


Elkészítés

A húst 2 centis kockákra vágjuk. A hagymát felaprítjuk és az olajon megdinszteljük. Rátesszük a húst és minden oldalról átpirítjuk.  Szórunk rá kevés paprikát, babérlevelet és felöntjük annyi vízzel, hogy ellepje. Felforraljuk és lefedjük. Amikor kezd puhulni, a vargányát és a fűszereket  a húshoz adjuk. Sózzuk és a lekvárból is keverünk hozzá. Puhára főzzük- nekem l,5  óra volt és a levét hagyjuk kicsit besűrűsödni. Jót tesz neki a vörösbor, de nálam sajnos kimaradt. Kóstoljuk meg, ha kell még sózzuk.
A burgonyát héjában főzzük puhára.
Az élesztőt futtassuk fel a langyos tejben.
A megfőtt, tisztított burgonyát törjük át, adjuk hozzá a felfuttatott élesztőt és üssük bele a tojást. A lisztet apránként keverjük hozzá. Mindig változó, hogy mennyit vesz fel a burgonya. 1 evőkanál sóval ízesítsük. Lazán gyúrjuk át és 20 percet hagyjuk kelni.
A megkelt tésztát olajba mártott kanállal szaggassuk ki és közepes hőfokú bő olajban süssük aranybarnára.
Lehet korongokat is szaggatni belőle, vagy habzsákból kinyomni a fánkokat.
Nagyon finom a pörköltbe tunkolgatni.
Savanyúsággal tálaljuk.
Jó étvágyat:)



Ja, és imádok szakadó esőben kaját fényképezni:)

8 megjegyzés:

  1. Gyorsan futottam Nálad is egy kört, bepótolva a több, mint egy hetes mulasztást. Leragadtam a mákos kalácsnál, s úgy döntöttem, a pörkölt után jöhet is:-)
    Már a látványa is olyan, hogy biztos vagyok benne, én is megnyalnám mind a tíz ujjam utána!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Gerdi:) Sok sikert az elkészítéséhez!!!

      Törlés
  2. Már maga a pörkölt is nagyon-nagyon jól néz ki, hát még a burgonyafánk körettel! :) Engem garantáltan levettél vele a lábamról! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy levettelek a lábadról:) Elég sokan ettük ezt a pörköltet, és legalább háromszor megköszönte mindenki.

      Törlés
  3. Ó, ez nagyszerű párosítás, nagyon finom lehet... :)

    VálaszTörlés
  4. Imádom a szarvaspörköltet, ha lehetőségem nyílik rá, mindig azt eszem. És az áfonyamártás hozzá még a szívem csücske...kaphatnám esetleg azzal a finomságos főztödet?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak természetes, hogy megkaphatod a főztömet:))) Csak az a baj, hogy ennek a pörinek még a maradványit is eltüntették a népek. Az biztos, hogy hamarosan lesz ismétlés. Most medvehagyma van nálunk medvehagymával:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...