2013. november 13.

KARAMELLÍZÁLT FEHÉR CSOKOLÁDÉ DESSZERTEK

Karamellízált fehér csokoládé desszertek

Amikor megláttam Praliné Paradicsom oldalán a karamellízált fehér csokoládét tudtam - el fogom készíteni.
Valami mindig közbeszólt, vagy a csokit ettük meg, vagy időm nem volt... Végere sor került rá.
No, de nem volt ez olyan nagyon egyszerű! 
Én a nagy okos, aki mindent megold, nem szeret  segítséget kérni és úgy gondolja nincs lehetetlen küldetés számára...a teljes kétségbeesés határára kerültem.  Már jó fél órája a sütőben figyelt a csoki, amikor rájöttem, hogy segélyhívás nélkül a kukában fogja végezni. Szerencsére Praliné Zsuzsi azonnal a segítségemre sietett és megnyugtatott, türelem, kitartás.. meg ne próbáljam feladni.
Nem adtam fel és elkészült!!! Még egyszer köszönöm szépen a segítséget Zsuzsának.
Leírom bonyodalmaimat, hátha segítség lehet másoknak.
Hozzávalók

200 g. fehér csokoládé
szilikonkapszlik
türelem
kitartás
díszítéshez( dió, mandula, grillázs, só, liofilízalt gyümölcsök, aszalványok...)


Elkészítés

A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk.
Egy sütőtálat kibélelünk szilikonos sütőpapírral.
A sütőt 110 fokra állítjuk és betesszük a csokoládét.
20 percenként megpróbáljuk megkeverni. Nekem ekkor kezdődtek a problémáim, mert egyre szilárdabb lett a masszám, lehetetlenség volt keverni. Ezen a ponton, akkor is keverni kell, ha lehetetlenség :)
40 perc után már nagyon aggódtam, de Zsuzsi megnyugtatott, keverjed valahogy, hát én kevertem valahogy.
Egy idő után kezdett a színe sötétedni, de az állaga egyre elkeserítőbb lett, de én nem adtam fel, kevertem.
Majdnem 2 óra telt el, amikor a színe és az íze egyértelműen a karamellre emlékeztetett, viszont volt egy tál morzsám, amiről legvadabb álmaimban sem tudtam elképzelni, hogy egyszer még folyékony lesz. Az lett!!
Fogtam a titkos fegyvert a botmixert és elkezdtem vele megdolgozni a morzsalékot. A csoda megtörtént egyre krémesebb lett. Legalább 6-7 percig turmixoltam, és gyönyörű, fényes, egynemű, bársonyos lett.
Itt már madarat lehetett volna velem fogatni, olyan boldog voltam :)
Visszatettem a vízgőzre és újra felmelegítettem, majd levettem és sűrűn kevergetve visszahűtöttem.
Először bonbonokat szerettem volna készíteni belőle, de elég sűrű volt a csoki és kakaóvajam nem volt itthon, hogy vékonyítsam. Ezért kapszlikba öntöttem olyan fél centi vastagon és a tetejüket telepakoltam mindennel ami a kezem ügyébe került, majd a hűtőbe tettem fél órára. Dermedés után kiborogattam.
Nagyon, de nagyon finom, az állaga is tökéletes. Első nekifutásra elég mutatósak is lettek.
 Bánom, hogy nem dupla mennyiséget készítettem.
Én a Lidl-ben vásároltam ezt a csokit amiből készítettem. Fin Carré a márkája. Gondoltam, hogy jó lesz, mert ezt gyönyörűen fel lehet olvasztani, nem úgy mint a Bocit. Érdemes más márkájú csokoládéval is próbálkozni, lehet azok könnyebben karamellízálódnak. Zsuzsi ajánl márkákat az oldalán, érdemes tanulmányozni.
A lényeg: ki kell próbálni, hiszen nagyon finom és mutatós. Remek ajándékötlet is. Én mindig hatalmas sikert aratok, ha saját készítésű csokoládékkal lepem meg ismerőseimet.
Sok sikert :)



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat