2013. november 21.

CSOKOLÁDÉS KEKSZ ÁFONYÁVAL ÉS MANDULÁVAL

áfonyás, mandulás csokoládés keksz

Ez a keksz nagyon hasonlít a csokoládés pöfeteghez, de szerintem finomabb. A receptet honnan szedtem, fogalmam sincs, egy felíró cetlin hevert a fiókomban. Tömény csokoládé a savanykás áfonyával és ropogós mandulával megbolondítva és nagyon kellemes, omlós az állaga. Érdemes kipróbálni és remek gasztroajándék is lehet belőle. Ezért ezzel a keksszel jelentkezem Ági játékára a  SAD! 20. fordulójára, mely a gasztroajándékok címet kapta. 
Némelyiket megszórtam porcukorral a sütés után, de rájöttem, hogy nálunk ez felesleges, nem kell annyi cukor.
Egy jópofa fémdobozban vagy kosárkában jól mutat és eltartható. (nem tudom meddig, egyet tesztelek és majd pótlom.)

Hozzávalók

20 dkg étcsokoládé (nálam 56 %)
10 dkg vaj
2 egész tojás
10 dkg sötétbarna nádcukor
18 dkg liszt
2 evőkanál sötét kakaó
1 teáskanál sütőpor
1 csipet só
10 dkg vörös áfonya /aszalt)
2 dkg szeletelt mandula
1 narancs reszelt héja


Elkészítés

A csokoládét a vajjal tegyük egy tálba és vízgőz felett olvasszuk össze.
A lisztet, sót, kakaót, sütőport szitáljuk egy edénybe.
A tojást a cukorral egy mixer segítségével habosítsuk ki.
A tojásos habot keverjük el az olvasztott csokival és a liszttel, felváltva adogatva őket a egymáshoz.
Reszeljük bele a narancshéjat.
Az áfonyát és a mandulát is keverjük hozzá a végén.
Elég sűrű masszát fogunk kapni.
Borítsuk folpackra és bugyoláljuk bele, majd tegyük legalább 30 percre a hűtőbe. 
Fél óra alatt csodásan megszilárdul.
Készítsünk belőle kis gombócokat. Én a mérlegre dobáltam őket, hogy egyformák legyenek. 20-22 grammos volt mindegyik, így 44 db kekszem lett.
A tepsiket sütőpapírral béleljük ki és helyezzük rájuk a gombóckákat távol egymástól. Én egy picit megnyomkodtam a tetejüket, de ez nem fontos, mert szétterülnek anélkül is.
175 fokos előmelegített légkeveréses sütőben 10 perc alatt elkészülnek.
Puhák, amikor kivesszük őket, ezért hagyjuk kihűlni a tepsin.

áfonyás, mandulás csokoládés keksz

12 megjegyzés:

  1. Én nagyon örülnék az e fajta ajándéknak! :) Guszta és finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Hú, nem semmi ízkombó! Beleharapnék szívesen! :)

    VálaszTörlés
  3. Hát ez álom finom lehet! Most az is elég lenne, ami a felborult kiskosárban van, a többi jöhetne karácsonykor! :)

    VálaszTörlés
  4. Olyan egyszerű és annyira finom :) Szerintem sokáig eltartható, mert a teszt darabnak semmi baja :)

    VálaszTörlés
  5. Csoda guszták, igazán finomak lehetnek! :) Nagyon jól passzol a csokihoz az aszalt áfonya meg persze a mandula, igazi ízkavalkád! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik Hankka :) Kicsit emlékeztet a pöfetegre, de nekem ez finomabb.

      Törlés
  6. Nagyon guszta sütik! Ilyen ajándéknak bárki örülne! :)

    VálaszTörlés
  7. Hová tettem a szemem, hogy ezt csak most látom! :) Nagyon finom lehet ez a "csupacsokis" süti! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szegény kekszecske elbújt itt a sokaságban :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...