2013. november 5.

GESZTENYÉS CSOKOLÁDÉS TRÜFFEL TORTA RENGETEG MEGGYEL (lisztmentes)

Gesztenyés csokoládés trüffel torta meggyel
Nagy rajongója vagyok a gesztenyés sütiknek, főleg , ha még lisztmentes is. Imádom a trüffeleket, de nekem nagyon tömények önmagukban ezért mindig valamilyen gyümölccsel kompenzálom az édességüket. Olvashattátok már a csokoládés pilletortánál és a fehér csokoládés pilletortánál is. Ez is nagyon hasonló, csak itt gesztenye is került a csokoládé mellé, majd a meggy koronázta meg a tökéletes ízélményt.
Az alapreceptet Nyammm inspirálta. 
Ez a recept egy 26 centis tortaformához van, de én egy szívecskét és 5 db. 8 centis mini tortácskát készítettem ebből a mennyiségből.
Ebben a tortában nincsen liszt, ezért hasonlóan viselkedik, mint a felfújt, picikét összeesik. Amennyiben sima felületet szeretnénk érdemes fejtetőre állítani - mert az alja szép sima. Nekem direkt jól jött a kis horpadás a tetején, mert így remekül megtartotta a szaftos meggyet, nem folyt szerteszét. Természetesen, aki a tökéletességre törekszik fordítsa meg.

A recept hozzávalói

25 dkg étcsokoládé (nálam 56 %-s )
25 dkg gesztenyemassza
25 dkg vaj
4 tojás
1 evőkanál rum
10 dkg cukor (nyírfa)
1 csipet só
1/2 k.k. szódabikarbóna
1 üveg meggybefőtt
1/2 lime
1/2 k.k. fahéj
pár szem szegfűszeg
1 púpos t.k. keményítő



A torta elkészítése

A tojásokat válasszuk ketté. 
A csokoládét és a vajat  tegyük egy tálba és vízgőz felett olvasszuk fel.
A sárgáját habosítsuk ki a cukorral, ízesítsük kevés rummal és 1 csipet sóval.
A fehérjét verjük kemény habbá.
A kifehéredett sárgához dolgozzuk hozzá a gesztenyemasszát, majd az olvasztott vajas csokoládét, a szódabikarbónát és legvégül a fehérjét. A habot ne géppel keverjük bele, mert összetörik.
170 fokra melegítsük elő a sütőt.
Egy tortaformát vajazzunk ki, majd kakaó-porozzuk (azért nem liszt, mert a fehér nem áll jól ennek a sütinek).
Tűpróbáig süssük. A minik 20 perc, a szív 30 perc alatt készült el nálam. Egy torta 35- 40 perc.
Nem szabad túlsütni, akkor jó, ha remegős, krémes a belseje.
A meggy levét öntsük egy lábasba. Keverjük el benne a keményítőt, adjunk hozzá 2 evőkanál cukrot, fél lime levét és reszelt héját, fahéjat és szegfűszeget, majd forraljuk fel. Amikor besűrűsödött mehet hozzá a meggy. Keverjük el és vegyük le a tűzről. 
Hagyjuk kihűlni.
A tortát is hűtsük ki. Majd a tetejére halmozzuk a sűrű meggyszószt. Tegyük hűtőbe. A legjobb, ha egy napot hagyjuk ott pihenni.

Csokoládés gesztenyés trüffel torta meggyel



8 megjegyzés:

  1. Jaj, a szívem....a hasam....Tudtam én a kezdő ikonról, hogy itt valami gyönyörűség következik, de hogy ennyire.... Giga LIKE! :)

    VálaszTörlés
  2. Gesztenyés is, csokis is, nagyon tudnám szeretni! :) A fűszeres meggyöntetről a tetején már nem is beszélve! :) Naggggyon fincsi lehet együtt! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is szeretnéd Hankka :) Gyümölcsösen nagyon finom, Magában egy kicsit tömény nekem, de így....szuper lett.

      Törlés
  3. Hetek óta készülök valami gesztenyés finomságot készíteni, már nagyon kívánom. De most, hogy megláttam nálad ezt a sütit, KÖTELEZŐ lesz elkészíteni! :)
    Nagyon guszta! :)

    VálaszTörlés
  4. A szelethez érvén végleg odalettem... de jó, de jó! Muszáj lesz elkészíteni:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Gerdi :) Csak az a lényeg, hogy ne sajnáld tőle a meggyet :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...