2017. január 18.

NAGYI KÓKUSZOS CSIGÁJA

kókuszos csiga

Nekem ez egyértelműen a gyerekkorom íze. Dédnagyinál gyakran ettem, sőt ünnepekre és lagzikba is sütötte. Érdekes, hogy otthon sosem készült, ez a nagyi sütije volt. Évekkel ezelőtt párszor megsütöttem, aztán elfeledkeztem róla, de most őrületes vágy lett úrrá rajtam, így gyorsan összedobtam egy adagot.
A citrom nem szerepel az eredeti receptben, elhagyható, de én nem tenném.


Hozzávalók

tészta

45-50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1,5 dl tej
3 tojássárgája
1 citrom reszelt héja
10 dkg olvasztott vaj
3 evőkanál cukor
1 csipet só

töltelék

4 tojásfehérje
4 evőkanál cukor
15 dkg kókuszreszelék
1 citrom reszelt héja
pár csepp citromlé
1 t.k. kókusz aroma

porcukor a szóráshoz


Elkészítés

Az élesztőt futtasd fel a langyos tejben egy kis cukor segítségével.
Egy tálba tedd a tészta hozzávalóit, add hozzá a felhabzott élesztős tejet, majd dolgozd ki a tésztát. Lágy, puha tésztát kell kapni, ezért 5 dkg liszttel kevesebbel kezdj el dolgozni, és ha szükséges majd add hozzá a maradékot.
A tésztát tedd kilisztezett tálba, fóliázd le és 1 órát pihentesd.
Közben készítsd el a tölteléket. A tojások fehérjét verd fel félig, majd adagold bele a cukrot, cseppent bele pár csepp citromot és reszeld bele a héját is. Verd szép fényesre a habot, majd az elkészült habba keverd el a kókuszreszeléket és egy kis kókusz aromát.
A duplájára dagadt tésztát  felezd el, egyenként nyújtsd téglaalappá és vastagon kenegesd be a lapokat a  töltelékkel. Óvatosan tekerd fel, majd szeleteld 1 centis karikákra.
Fektesd sótőpapírral takart sütőlemezekre.
Kend le a kis csigák tetejét a kimaradt tojássárgájával.
10 percet hagyd még pihenni őket.
180 fokon légkeveréssel süsd aranysárgára 10-15 perc.
Az elkészült csigákat porcukrozd le, ha szereted kókuszreszelékkel is meghintheted.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...