2017. január 29.

RAKOTT BOLOGNAI PALACSINTA

rakott bolognai palacsinta

Párszor már leírtam, hogy a bolognai gyakori vendég nálunk, mert a gyerek imádja. Engem viszont már a világból is ki lehetne vele üldözni-nem azért, mert nem szeretem- egyszerűen csak unom. Spagetti és lasagne mérgezésem van, így ebből kifolyólag számos változatban elkészítettem már, itt a blogon is megtalálható számos változata. Ma például palacsintába tekertem a ragut, tűzálló tálba sorakoztattam, majd nyakon öntöttem a besamelmártással, gazdagon megpakoltam finom sajttal és sütőbe dugtam.
Tányérra kitálalva már nem tudtam fotót készíteni, mert a szokásosnál gyorsabban elfogyott 😛


Hozzávalók

bolognai ragu

50 dkg sertés-marha darált-hús
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1/4 zellergumó
1 sárgarépa
1 kisebb fehérrépa
0.5 liter sűrített paradicsom
1 dl vörösbor
1,5 dl víz vagy húsleves
2 babérlevél
1 ág friss rozmaring
1,5 t.k. szárított görög oregánó
1 t.k, bazsalikom
1 k.k. Cayenne bors
frissen őrölt fekete bors
1 t.k. cukor
1 t.k. só
2 e.k. olíva

szósz

1 e.k. extra szűz olíva
1 e.k. liszt
3 dl tej
kevés őrölt szerecsendió
1/2 k.k. fehér bors

10-15 dkg gouda sajt a tetejére

12 db sós palacsinta

friss petrezselyem a szóráshoz



Elkészítés

Hagyma apróra, zöldség lereszel.
Olívát hevítsd fel, dobd bele a hagymát, dinszteld meg, borítsd rá a húst és nagy lángon jól pirítsd le, majd zúdítsd bele a zöldségeket.
Add hozzá a fűszereket, és pirítsd kicsit a hozzávalókkal. Végül, sózd és add hozzá a cukrot is.
Majd öntsd rá a bort, forrald 1 percet, és jöhet a sűrített paradicsom (passata) és a víz. Főzd 15-20 percet, hogy sűrű ragut kapj. 
Közben süsd meg a palacsintákat. Most nem részletezném a palacsinta elkészítését, hisz azt mindenki tudja. Csak annyit tennék a dologhoz, hogy olíván sütöttem és megszórtam kevés rozmaringlevéllel, hogy kapjon a palacsinta egy kis +ízt, de ezt nyugodtan kihagyhatod.
Az elkészült palacsintákat kend meg a raguval, tekerd fel és ferdén vágd ketté középen.
Egy tűzálló tálban szépen rakosgasd le őket.
A besamelmártás is olíván indul, majd a liszt lepirít, tejjel apránként fel kell önteni, mehetnek a fűszerek is bele, majd ki kell forralni.
A felsorakoztatott palacsintákat locsold meg bőségesen, majd borítsd be a tetejét reszelt sajttal (valami ízesebb fajtával) és told a 200 fokos sütőbe.
20  percnél tovább ne süsd, ha elég forró volt a sütő, akkor nagyon hamar elkészül. Ha nem megfelelő a hőmérséklet, akkor a hosszadalmas sütés miatt kiszáradhat és az annyira nem az igazi.

Tipp: Ha esetleg maradna belőle, akkor mikróban tökéletesen melegíthető és akkor is nagyon finom lesz. Friss, kevert saláta jól passzol hozzá.




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...