2017. január 29.

RAKOTT BOLOGNAI PALACSINTA

rakott bolognai palacsinta

Párszor már leírtam, hogy a bolognai gyakori vendég nálunk, mert a gyerek imádja. Engem viszont már a világból is ki lehetne vele üldözni-nem azért, mert nem szeretem- egyszerűen csak unom. Spagetti és lasagne mérgezésem van, így ebből kifolyólag számos változatban elkészítettem már, itt a blogon is megtalálható számos változata. Ma például palacsintába tekertem a ragut, tűzálló tálba sorakoztattam, majd nyakon öntöttem a besamelmártással, gazdagon megpakoltam finom sajttal és sütőbe dugtam.
Tányérra kitálalva már nem tudtam fotót készíteni, mert a szokásosnál gyorsabban elfogyott 😛


Hozzávalók

bolognai ragu

50 dkg sertés-marha darált-hús
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1/4 zellergumó
1 sárgarépa
1 kisebb fehérrépa
0.5 liter sűrített paradicsom
1 dl vörösbor
1,5 dl víz vagy húsleves
2 babérlevél
1 ág friss rozmaring
1,5 t.k. szárított görög oregánó
1 t.k, bazsalikom
1 k.k. Cayenne bors
frissen őrölt fekete bors
1 t.k. cukor
1 t.k. só
2 e.k. olíva

szósz

1 e.k. extra szűz olíva
1 e.k. liszt
3 dl tej
kevés őrölt szerecsendió
1/2 k.k. fehér bors

10-15 dkg gouda sajt a tetejére

12 db sós palacsinta

friss petrezselyem a szóráshoz



Elkészítés

Hagyma apróra, zöldség lereszel.
Olívát hevítsd fel, dobd bele a hagymát, dinszteld meg, borítsd rá a húst és nagy lángon jól pirítsd le, majd zúdítsd bele a zöldségeket.
Add hozzá a fűszereket, és pirítsd kicsit a hozzávalókkal. Végül, sózd és add hozzá a cukrot is.
Majd öntsd rá a bort, forrald 1 percet, és jöhet a sűrített paradicsom (passata) és a víz. Főzd 15-20 percet, hogy sűrű ragut kapj. 
Közben süsd meg a palacsintákat. Most nem részletezném a palacsinta elkészítését, hisz azt mindenki tudja. Csak annyit tennék a dologhoz, hogy olíván sütöttem és megszórtam kevés rozmaringlevéllel, hogy kapjon a palacsinta egy kis +ízt, de ezt nyugodtan kihagyhatod.
Az elkészült palacsintákat kend meg a raguval, tekerd fel és ferdén vágd ketté középen.
Egy tűzálló tálban szépen rakosgasd le őket.
A besamelmártás is olíván indul, majd a liszt lepirít, tejjel apránként fel kell önteni, mehetnek a fűszerek is bele, majd ki kell forralni.
A felsorakoztatott palacsintákat locsold meg bőségesen, majd borítsd be a tetejét reszelt sajttal (valami ízesebb fajtával) és told a 200 fokos sütőbe.
20  percnél tovább ne süsd, ha elég forró volt a sütő, akkor nagyon hamar elkészül. Ha nem megfelelő a hőmérséklet, akkor a hosszadalmas sütés miatt kiszáradhat és az annyira nem az igazi.

Tipp: Ha esetleg maradna belőle, akkor mikróban tökéletesen melegíthető és akkor is nagyon finom lesz. Friss, kevert saláta jól passzol hozzá.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...