2014. május 10.

TIRAMISU MARCIPÁNNAL TOJÁSMENTES KRÉMMEL KÉSZÍTVE

mandulás tiramisu tojás nélkül

 A tiramisut szinte mindenki szereti és az elkészítése sem okoz nagy problémát senkinek sem és valljuk be, nehéz hibázni vele.
Nekem a fő gondom az eredeti recepttel, hogy nyers tojást kell elkeverni a mascarponével. Nálam ez nem jön be igazán, ezért ez kimarad belőle, de egy igen finom krémet kapunk így is, ami stabilan megáll és felveszi bármelyik eredeti recepttel a versenyt. Isteni finom, könnyű, nem túl édes - egyszerűen képtelenség abbahagyni az evését. Mondanom sem kell, rekord idő alatt elfogyott. Aki nem akar cukrot használni, annak ajánlom, hogy lehet kapni nyírfacukrot porítva, így a darálással sem kell már bajlódni.

Hozzávalók

25 dkg babapiskóta
50 dkg Mascarpone
20 dkg krémtúró v. kimért krémsajt
3 dl habtejszín
1 csomag habfixáló
3 dl fekete kávé
1 dl Amaretto likőr
10 dkg marcipánmassza
3 evőkanál cukor, xilit v. édesítő
cukrozatlan kakaó a szóráshoz


Elkészítés

Egy számunkra szimpatikus formájú edényt béleljünk ki fóliával, ügyelve arra, hogy bőséggel túllógjon a széleken.
A krémhez verjük kemény habbá a habtejszínt egy habfixáló segítségével.
A mascarponét keverjük el a cukorral és a krémtúróval. Nálam azért került bele a krémtúró, mert csak 50 dkg mascarpone volt itthon, de így utólag azt kell, hogy mondjam, remek ötlet volt. Természetesen kihagyható és csak a mascarpone-val is elkészíthető.
Keverjünk hozzá fél deci Amaretto likőrt.
A marcipánból gyúrjunk apró golyócskákat. Ezeket a golyókat keverjük el a krémben. Párat hagyjunk meg díszítésnek.
Főzzünk egy jó erős feketét, öntsük egy tálkába, majd Amaretto likőrrel vegyítsük el.
A babapiskótákat egyenként mártsuk ebbe a folyadékba. Ne áztassuk, csak az egyik felét érintsük bele.
 A formánkat pakoljuk végig ezzel a piskótával.
A piskótaréteget vastagon borítsuk be a krémmel.
A következő sor piskótát szintén mártogassuk a kávéba és az alsó sorral ellentétes irányban pakoljuk a krémre.
Ezt a réteget is borítsuk be a krémmel, majd újabb ellentétes irányban fektetett, mártogatott piskóta jön. Ezt a rétegezést addig folytatjuk, amíg tart az alapanyag.
Nekem 3 sor piskóta került a tálkámba.
A tetejét is alaposan borítsuk be a krémmel.
A maradék kávéval meglocsolgattam a tetejét, még maradt 3 piskótám, azt ferdén rátettem díszítésnek.
 A fóliával jól borítsuk be és a hűtőben hagyjuk 1 napig összeérni.
Másnap a fólia segítségével könnyen kiemelhető a süti a formából. A tetejét hintsük meg jó minőségű kakaóval, szórjuk rá a marcipángolyókat.
Szépen szeletelhető.






14 megjegyzés:

  1. Nagyon felcsigáztál ezzel a finomsággal! Nem szeretem én sem a tojásos változatát. Nagyon jól néz ki és igen finom lehetett, mert gondolom már semmi nincs belőle hiába is kérnék:-))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy felcsigáztalak ezzel a sütivel. Valóban, hiába kérnél, már csak a szép emlékez vannak meg :)

      Törlés
  2. Kár volt megnéznem,.. Állati guszta! Most kérnék, de rögtön! :o))

    VálaszTörlés
  3. Na nem ér, emberiség elleni izgatás ez máááán :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ebben a ronda időben kell valami lélekmelegítő :)

      Törlés
  4. Hű, ezekkel a marcipános golyócskákkal turbózva tényleg nagyon fincsi lehet, a legközelebbi tiramisu készítésnél kipróbálom a te verziódat! :) Nagyon jól hangzik! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Próbáld ki Hankka, nem fogsz csalódni, szerintem mennyei :)

      Törlés
  5. Gyönyörű lett, már én is készítettem marcipánosan. Én a tojásos változatot is szeretem, de a tojás nélküli is jöhet:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Trollanyu, Te annyi finomságot készítettél már, így nem csodálom, hogy a marcipános verziót is megalkottad már. Én is megeszem a tojásosat, de most ez a befutó nálam .)

      Törlés
  6. A tiramisuval nem lehet csalódást okozni, az már biztos! Látom nem csak én vagyok nyers tojás-ellenes:-) De teszek a tiramisuba tojást, gőz fölött kikavarom, így már nem nyers.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez a gőzölés is egy remek megoldás Gerdi :)

      Törlés
  7. Gyönyörűséges és roppant kívánatos a marcipános tiramisud!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...