2013. február 8.

MEGGYES KALÁCS MARCIPÁNNAL Blogkóstoló 7


A Blogkóstoló 7. fordulójának háziasszonya Vikvi  Az  Anyuci készítenél ...blog szerzője, Rebarbara Napfény és Fűszer című blogját sorsolta ki számomra. Nézelődtem és megakadt a szemem ezen a csinos kalácson. Ezer éve nem készítettem semmiféle kalácsot, a kelt tésztákat pedig nagyon szeretem így sokat nem gondolkoztam, inkább elkészítettem.  Később láttam,  hogy  Rebarbara Limarától kölcsönözte az alapötletet, így mind a kettőjüknek hatalmas köszönet ezért a csodás receptért. Természetesen nem is én lennék, ha nem  változtatok kicsit a recepten. Remélem nem bántok meg vele senkit, mert fantasztikus végeredmény született.    A legközelebbi készítésnél dupla adag marcipánt használnék és a felét a tésztába gyúrnám:)

 Az eredeti receptet ITT olvashatjátok

Hozzávalók

45 dkg liszt
2 dkg élesztő
1 dl tej
3 evőkanál nyírfacukor
1 vaníliás cukor
2 tojás
8 dkg vaj
1 narancs reszelt héja
1 citrom reszelt héja
1 marék szeletelt mandula a tetejére
5 dkg marcipán a tetejére v. a tésztába

Meggyöntet

1 üveg meggybefőtt
4 szegfűszeg
1 kk fahéj
3-4 evőkanál cukor
1/2 citrom leve
2 kk keményítő


Elkészítés

Az élesztőt morzsoljuk a cukros tejbe és hagyjuk felfutni. A többi hozzávalót tegyük egy nagy tálba. Adjuk hozzá a a felfuttatott élesztőt és alaposan dolgozzuk ki a tésztát. Könnyen, gyorsan összeáll. Takarjuk le és hagyjuk 40 percet pihenni.
A meggy levét öntsük lábasba, adjuk hozzá a cukrot, fűszereket és kevés citromlevet és forraljuk össze. A keményítőt picike vízzel keverjük simára és sűrítsük be az öntetet. Hagyjuk hűlni.
A megkelt tésztát lazán gyúrjuk át és tegyük egy kivajazott, kilisztezett kerek tortaformába (nagyobb), nyomkodjuk el egyenletesen és pihentessük megint legalább 20 percet. Körkörösen képezzünk bemélyedéseket, ahová a meggyet önteni fogjuk. Lehet egy lisztezett kanálvéggel, de én különböző méretű üvegtálakat nyomtam bele. A vájatokat töltsük meg reszelt marcipánnal és a meggyszósszal, és sűrűn rakjuk ki a meggyszemekkel, majd szórjuk rá a mandulát.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és süssük 30 perc alatt készre. 15 perc elteltével sütőpapírral fedjük le a tetejét, hogy ne piruljon nagyon.


Érdemes kipróbálni!

12 megjegyzés:

  1. Guszta nagyon és finom lehet. A napokban készítettem kuglófot, de már megint eltudnék képzelni egy szeletkét ebből a finomságból!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Éva! Érdemes kipróbálni, mert nagyon finom. Én még készítettem külön meggyöntetet hozzá és úgy igazán tökéletes volt:)

      Törlés
  2. Örülök,hogy találtál kedvedre valót :) Szép és guszta lett a Tied!

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Rebarbara! Öröm volt nálad nézelődni:)

    VálaszTörlés
  4. A legközelebbi, dupla marcipános verzióra remélem meghívsz engem is! ;-)))

    VálaszTörlés
  5. Mennék én is Zsuzsával a dupla marcipánosra, nagyon-nagyon fincsi lehet, csoda guszta! :) Szuper választás! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze Hankka a dupla marcipánosra te is a vendégem vagy Zsuzsával együtt:))))

      Törlés
  6. Nagyon szép kalács, és biztos, hogy nagyon finom is.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon köszönöm Gabriella! Valóban nagyon finom:)

      Törlés
  7. Nagyon jól sikerült a meggyes-marcipános kalácsod, és biztos nagyon finom volt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marisz, tényleg nagyon jól sikerült. Szép magas és könnyű volt a tésztája.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...