2013. február 4.

VARGÁNYÁS CSIRKERAGU SPENÓTOS RIZSGOLYÓKKAL


Megint ebédet kellett főzni. Az idő borzalmas volt, ezért semmi kedvem nem volt kimozdulni a lakásból, hogy vásárolhassak. Kénytelen voltam abból gazdálkodni amit találtam. A csirke és a vargánya adva volt, de a körettel bajban voltam. Tésztát nem volt kedvem készíteni, a rizst és a bulgur-t is unom már, így gondoltam egyet,- kapott a rizs egy kis csavart. Így utólag azt kell, hogy mondjam jó ötletnek bizonyult. Legközelebb viszont sajttal megtöltöm, mert akkor lesz száz százalékos.Így magában kicsit a falafel-re hajazott, pedig semmi keleti fűszert nem tettem bele. Amivel semmi gond, teljesen rendben volt.

Hozzávalók

1 szép nagy csirkemell
20 dkg friss vagy fagyasztott vargánya
1,5 vöröshagyma
Cayenne bors
bazsalikom
pici oregánó
fekete bors
1/2 dl fehérbor
2,5 dl tejszín
1 tk keményítő
kevés víz
1 csésze rizs
3 ek spenótpor v. friss spenót
3 gerezd fokhagyma
10 dkg reszelt sajt (parmezán és ementáli)
1 tojás
1/3 szál póré
szerecsendió
1 marék Corn Flakes
2-3 kanál olíva
olaj a sütéshez


Elkészítés

A vöröshagymát megtisztítjuk, apró kockákra szabdaljuk és kevés olíván megdinszteljük. Amikor üveges hozzáadjuk a kockázott csirkemellet. Megsütögetjük minden oldalát, majd a csirkével megegyező méretű darabokra vágott vargányát is beletesszük. Sóval, a kétféle borssal, bazsalikommal és  oregánóval ízesítjük. Kevés vízzel felöntjük és pár perc alatt puhára főzzük. Jöhet a bor és a keményítővel elkevert tejszín, majd a felkarikázott póré. 2-3 percet együtt forraljuk és kész.
Fél hagymát apróra vágunk és 1 kanál olíván megpuhítunk. Amikor üveges beleöntjük a rizst, amit fehéredésig kevergetünk. Majd felöntjük vízzel és hozzátesszük a spenótport. Sózzuk, ráreszeljük a fokhagymát és puhára főzzük. Kevés bazsalikommal, szerecsendióval és borssal  ízesebbé varázsoljuk. Amikor megfőtt apróra vágott pórét adunk hozzá, elzárjuk a tüzet, belereszeljük a sajtokat és beleütünk egy tojást. Alaposan összekeverjük és hűlni hagyjuk.  A Corn Flakes-t kevés bors kíséretében mozsárban összetörjük és tálba öntjük. A rizsből vizes kézzel golyókat formázunk és meghempergetjük az őrleményben. Forró olajban ropogósra sütjük, majd papírtörlőre szedjük. 
Elég sok golyócskát készítettem, így nem fogyott el mind. Fokhagymás tartárt kutyultam és abba mártogatva nassoltuk hidegen.



2 megjegyzés:

  1. Nem is baj, hogy nem mozdultál ki, így is nagyon guszta és finomságos ebédet kreáltál! :) Különösen a rizsgolyó tetszik, mentem is a receptet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A rizsgolyóban az a jó, hogy mindenki kedve és ízlése szerint variálhatja az ízesítését.Zöldségekkel, bacon-nel .....Prézlibe is lehet forgatni, de nekem az sem volt itthon:) Sok sikert hozzá Hankka!

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...