2013. február 6.

MUSTÁRBAN PÁCOLT CSIRKEMELL ZÖLD FŰSZERES, FOKHAGYMÁS BURGONYÁVAL ÉS TZATZIKIVEL TÁLALVA


Csirkét követelt a család, hát megkapták:)
Minden alkalommal variálom az ízesítést, hogy változatos legyen. Mustármártást szoktam készíteni hozzá, de most inkább belepácoltam. 
Kezd lerobbanni a család, ezét jó sok fokhagyma is került mindenbe, hogy elűzessen a nyavalya, a vámpírokról már nem is beszélve:)


Hozzávalók

csirke

1 csirkemell
1 evőkanál magos mustár
1 evőkanál dijoni mustár
3 dl tejföl
2 kk mustármagpor
1 kk Cayenne bors
1/2 kk fekete bors
3 gerezd fokhagyma
1/2 kk rozmaring
olíva

Krumpli

1 kg kifliburgonya
1 cs petrezselyem
1 rozmaringág
1 kk oregánó
víz
olíva


Elkészítés

Egy tálba tegyük a tejfölt. Adjuk hozzá a mustárokat, a kétféle borsot, rozmaringot és a mustárport. Kicsit sózzuk meg öntsünk hozzá kevés olívát. Keverjük össze alaposan és a vékony szeletekre vágott kissé megsózott csirkét pihentessük benne 1 órát.
Közben a burgonyát tisztítsuk meg, karikázzuk fel (fél centis). Tegyük egy nagy teflon serpenyőbe, öntsünk rá olajat és 1 dl vizet, sózzuk meg, tegyük hozzá a rozmaringot és fedő alatt pároljuk puhára. Időnként kevergessük meg, ha elpárolog a víz pótoljuk, de mindig csak kicsivel. Amikor megpuhult és elpárolgott az összes víz, reszeljük bele a fokhagymát, szórjunk rá oregánót és adjuk hozzá a petrezselyem felét. Vegyük nagyra a lángot és pirítsuk meg, lehet az olívát is pótolni kell. Kóstoljuk, mert a krumpli szereti a sót.
A tzatziki receptjét ITT megtaláljátok.
A pácolt csirkeszeleteket kevés olajon hirtelen süssük ki. Óvatosan, hogy ne száradjon ki. 
Nagyon finom, és gyorsan elkészíthető.



8 megjegyzés:

  1. Ááááá, most rögtön fel tudnám falni!:) Én is csirkét készítettem ma, de bakonyi módra, galuskával. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azt is nagyon szeretem sok sok tejföllel:))

      Törlés
  2. Nagyon finomat főztél, imádom minden alkotóelemét, együtt pedig különösen finom lehetett! :) Jobbulást nektek! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönjük szépen Hankka! Szerencsére én még megúsztam idáig:) Ez a kaja pedig tényleg nagyon finom volt:)

      Törlés
  3. De jó ez a recept, nagyon tetszik!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen Gabriella, így van. Tegnap ismételnem kellett:)

      Törlés
  4. OK a krumplit párolom és aztán lesütöm. És milesz a csirkével?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én azt olvasom az utolsó két sorban, hogy kevés olajon, hirtelen süssük ki a pácolt húst. Kicsit tovább kell olvasni :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...