2013. február 7.

NARANCCSAL GAZDAGÍTOTT CSOKOLÁDÉ SZUFLÉ (csokiláva)


Sokkal látványosabb lett volna, ha készítek hozzá egy narancsöntetet, de sajnos az utolsó csodálatos görög kezeletlen narancsomat beledolgoztam a krémbe, így nem maradt. Nem ezek lesznek a legszebb fotók a blogon, de az egyik legfinomabb édesség az biztos. 
Imádom, de 2-3 éve volt pár hónapom, amikor folyamatosan készítettem, szuflé-t, browni-t vagy bonbont és  az az igazság, hogy besokallt a család  a rengeteg kísérlet után csokoládés édességektől. Mindig valami mással ízesítettem, de akkor is az alapja a csoki volt. Viszont megmaradt az agyamban, hogy étcsokit szinte minden vásárláskor venni kell, mert borzasztó, ha nincs elegendő itthon. Csokis édesség ritkán készül mostanság, a fiókom pedig roskadásig pakolva étcsokoládéval, tehát készítenem kellett egy adagot:)
Kísérleti időszakomban emlékszem, hogy egy blogon találtam meg a nyertes receptet, de fogalmam sem volt, hogy melyiken. Ezért végigfutottam pár receptet és megtaláltam. Az Ízbolygó blog 2007-s bejegyzése. Én kihagytam a mandulát, mert nem volt kedvem törögetni ( sajnos nincs tisztított mandulám ), de így is isteni!
Kerámiában sütve kikanalazható, de a kis szilikonokból nagyon óvatosan kifordítható. 

Hozzávalók

20 dkg étcsokoládé
3 nagy vagy 4 kisebb tojás
3 evőkanál cukor
2 evőkanál liszt vagy mandulaliszt
1 narancs reszelt héja
1/2 narancs leve
1/2 dl Grand Marnier 
10 dkg vaj
1 kk vaníliaesszencia
vaj, liszt, kakaópor a  formák kikenéséhez



Elkészítés

A csokoládét a vajjal együtt vízgőz felett olvasszuk meg. A tojásokat válasszuk ketté. A sárgáját verjük fehéredésig a cukorral, a fehérjéből pedig verjünk kemény habot.
A felolvasztott csokoládét és vajat keverjük a tojássárgájához, adjuk hozzá a lisztet, a vaníliát, a reszelt héjat, levet (én most egy egészet facsartam bele) és a Grand Marniert-t. Alaposan dolgozzuk össze, majd a legvégén adagonként, nagyon óvatosan keverjük el a habbal.
A formákat vajazzuk és lisztezzük ki. Tudom a szilikonokat nem kell, de én azokat is kikentem és liszteztem, hogy biztosan ki tudjam fordítani az elkészült szuflé-t.
A sütőt melegítsük elő. A tálkákat töltsük meg és tegyük egy sütőlemezre és toljuk a forró sütőbe.
 Én 205 fokra szoktam tenni. Ezt szerintem mindenkinek ki kell kísérleteznie a saját sütőjével. A kerámiában készülteket 10 percig sütöm, a szilikonosokat csak 7-8 percig. A hőmérsékleten és a sütési időn múlik a siker. Kívül roppanjon, belül pedig bugyogjon ki  a csokoládé, ha a kanállal belevágunk. 
Ez egy isteni desszert, a recept is nagyon jó, de nagyon oda kell figyelni rá, hogy azt kapjuk a végén, amit elvárunk tőle. Bőven megér 1-2 kísérletet:))
Remek befejezése lehet egy Valentin napi vacsorának, hiszen tudjuk, hogy a csokoládé fokozza az életörömöket, tökéletes afrodiziákum:)



Akkor érdemes szilikonban sütni, ha készítünk hozzá öntetet, vagy gyümölcsöket kínálunk mellé. A sütőből kivéve 2-3 percet pihentetni kell, majd óvatosan tegyünk rá egy tányért, fordítsuk meg, picikét az ujjunkkal megütögethetjük. Ha szerencsénk volt simán kiesik a formából és nem is folyik szét. Amennyiben a kifordítást választjuk a kivajazott formát kakaóporral béleljük, ne liszttel, mert akkor nem zavarják a látványt a kis fehér szemcsék, amik nekem a lisztből visszamaradtak. ( elfogyott sajnos a kakaóporom)  Természetesen a kifordítottak laposabbak lesznek, mert összeesnek kicsit. 8 db lett, mert a szilikonok kisebbek méretűek. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...