2013. február 1.

SÜTINYALÓKA CAKE POPS




Igazából a karácsonyról megmaradt pepperkake újrahasznosítása. Megint az iskolába kellett sütit készíteni, de most nem határozták meg, hogy milyen legyen. Mindenki olyat készít, amilyet jónak lát. Törtem a kis buksimat, hogy milyen legyen, ami nem maszatolódik és könnyen lehet fogyasztani sőt még a gyerekeknek is tetszik. Megláttam a bezacskózott pepperkake maradványokat és eszembe ötlött a nagy felismerés, hogy sütinyalóka lesz belőle.
Nem szeretném ragozni  maradék piskótából szokták készíteni, de lehet másból is. 
Ezen a linken rengeteg jó receptet és képet találhattok. Ettől az amerikai hölgytől származik az ötlet. Csodás sütiket készít érdemes szétnézni nála ötletekért. Persze számos magyar blogon is találkozhatunk ezekkel a sütikkel.
Nem vittem túlzásba a díszítést, csak megforgattam abban amit találtam. Kétféle variációban készült, egy a felnőtteknek, amit limoncello-val és narancslekvárral gyúrtam össze, a gyerekekét pedig karamellpudinggal. Nem akartam teletenni cukorral és ételfestékkel. Ja  még csigák is készültek ezzel a töltelékkel.
Nem is olyan rosszak ezek az iskolai kötelezettségek, mert így elkészítek olyan sütiket is, amiket különben nem :)


Hozzávalók

Maradék mézeskalács, pepperkake vagy fűszeres keksz
limoncello likőr
narancslekvár
sűrített tej
tej
karamellpuding
étcsokoládé
kókuszreszelék
tortadara
cukorgyöngy
hurkapálca


Elkészítés

Azért nem írtam mennyiségeket, mert ez nagyban változik a keksz mennyiségétől. Én kb. 30 dkg-ból készítettem a nyalókákat. Nagyon kevés folyadékot vesz fel.
A kekszet aprítógépben őröljük meg. Borítsuk tálba és öntsünk rá kevés likőrt. Nekem 8 cl-t vett fel. Egy evőkanál narancslekvárral gazdagítsuk és alaposan dolgozzuk össze a masszát. Egy sűrű, jól formázható anyagot kell kapnunk.
A karamelleset pedig úgy készítsük, hogy szintén a ledarált kekszet tálba tesszük. Egy lábasba tegyünk fél tubus sűrített tejet, amit felöntünk 1 dl tejjel és hozzákeverünk 1/2 zacskó karamellpudingot. Lassú tűzön folyamatosan keverve felmelegítjük. Addig hagyjuk a tűzön, ameddig el nem kezd sűrűsödni. Még melegen öntsük a darára és gyúrjuk össze, zacskózzuk be, majd a hűtőben hagyjuk kihűlni.


A hideg masszákat gyúrjuk át és kedvünkre formázhatjuk. Lehet golyókat készíteni, vagy formákba nyomkodni...bármit készíthetünk belőle, ami eszünkbe jut.
Vízgőz felett olvasszunk jó minőségű étcsokoládét. A hurkapálcákat vágjuk ketté. Az egyik végét mártsuk  a csokoládéba és ezt óvatosan szúrjuk a megformázott masszába. Fektessük el őket és hagyjuk, hogy megdermedjen a csoki, így majd nem fog lecsúszni a pálcikáról.
Készítsünk elő valamit amibe majd beszúrkálhatjuk a bemázolt nyalókákat. Lehet egy hungarocell darab, egy  papír tojásos tálca....
Egyenként mártogassuk az olvasztott csokoládéba, vagy cukormázba, csepegtessük le a felesleget. Még dermedés előtt forgassuk meg a gyöngyökbe, vagy darába....Ha írókázni szeretnénk, akkor hagyjuk  megszáradni a mázat.
Tényleg csak a fantáziánk szab határt a végeredménynek.


A csigákat úgy készítettem, hogy begyúrtam kedvenc bejgli tésztámat, betöltöttem a limoncello ízesítésű masszával, feltekertem, majd felvágtam és kisütöttem. Nagyon finom volt. Ez is egy remek módja a maradékhasznosításnak:)

A másik sütinyalókát ITT megnézhetitek. Meggyes mákos változatban készült, valami mennyei lett!


7 megjegyzés:

  1. Már értem mire céloztál! :))) Akkor neked gyerekjáték lesz a 13. SAD forduló...;-)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mit mondjak, mosolyogtam egyet amikor megláttam a kiírást:) Most törhetem az agyam:))

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Már tegnap hozzá akartam szólni, de nem engedett a blogger kommentet.
    Az iménti hozzászólásomat pedig töröltem, mert kisbetűvel sikerült a neved.
    Szóval el vagyok ájulva, hogy te milyen ügyességeket tudsz művelni!
    Én még nem csináltam ilyet soha, de jövök hozzád tanulni, hisz most épp aktuális lesz a SAD-ra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marisz! Ez annyira egyszerű, tényleg csak a fantáziánk szab határt a dekorálásnak és az ízesítésnek is. Szerintem ügyesen megoldod majd a Te tapasztalatoddal. Én az ízesítést már tudom, csak a kivitelezése nem körvonalazódott még ki.

      Törlés
  4. El tudom képzelni, milyen finom lehetett a karamellás és a limoncellós is, a csiga pedig szuper ötlet, tényleg nagyon jó maradékhasznosítás! :) Látom, a jövőbe láttál kicsit SAD-ügyben, nekünk viszont nagyon kapóra jön a bejegyzésed, tanulhatunk tőled! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kicsit jobban is a jövőbe láthattam volna, akkor elraktározom a bejegyzést:)Nem számít, így kénytelen leszek kitalálni valami okosat.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...