2013. február 14.

SZERELMES HATTYÚ / HATTYÚFÁNK/


Valentin nap alkalmából készültek ezek a hattyúk. Különösebben nem ünnepeljük ezt a napot, de annyi különlegessége van számomra, hogy jó pár évvel ezelőtt pont február 14.-én derült ki, hogy megfogant Fáni lányom. Ezért érdemel egy kis figyelmet ez a nap. 
Nagyon egyszerű elkészíteni őket, az alapja sima képviselőfánk.
 Olyan szépen kitaláltam, hogy tükrön tálalom és fotózom, de az időjárás közbeszólt. Nagyon finom, gyorsan elkészül és még mutatós is. Volt hozzá málnapüré is. szenzációs finom!

Hozzávalók

2 dl víz
20 dkg liszt
20 dkg zsiradék (vaj, margarin, zsír)
4 nagy tojás
1 evőkanál cukor
pici só
főzött  vaníliakrém v. házi krémes-krém
8 dl tej
Tejszín
10 dkg cukor
1 kk ecet



Elkészítés

Egy fazékba öntjük a vizet és a zsiradékot. Felforraljuk és addig főzzük amíg a zsiradék teljesen felolvad. Én vajat használtam. A cukrot és sót beletesszük, majd a lisztet egyszerre beleborítjuk. Addig kevergetjük, amíg teljesen összeáll és az edény  alján vékony bevonat képződik. Tálba  tesszük a masszát és a tojásokat egyenként beledolgozzuk. Habverővel is hamar eldolgozható. Nekem 4 tojás elég volt, de ha nagyon sűrű akkor tegyünk bele még egyet. Nokedli sűrűségű tésztát kell kapnunk.
Habzsákba tesszük és vastagabb oválisokat nyomunk belőle és s betűket a nyakaknak. A nyakakat és a testeket érdemes külön tepsin sütni., mert a nyak hamarabb átsül.
A sütőt 180 fokra előmelegítjük és 12-14 percig 180 fokon sütjük a tésztát, amikor színt kezd kapni vegyük a hőfokot  150 fokra és még vagy 20 25 percig szárítsuk a tésztát. Akkor jó, ha megkopogtatjuk és kong.
A testek tetejét recés késsel vágjuk le és hosszában pedig ketté, ezek lesznek a szárnyak.
A cukorból és ecetből készítsünk szép fényes karamellt. A szárnyakat óvatosan mártsuk a karamellbe vagy csepegtessük le vele. Szilikonon hagyjuk megkötni.
Én őszintén bevallom  a krémet nem én készítettem. Vásároltam kipróbálásra Dr. Oetker Házi krémes krémet, amit 8 dl tejjel és 2 dl tejszínnel krémmé vertem . Habzsákba tettem és megtöltöttem vele a fánkokat, a tetejére habot nyomtam. 
 Teljesen rendben volt az íze, nem bántam meg, hogy nem én főztem a krémet. Egyszer-egyszer senki sem hal bele a bolti készítményekbe.
A megtöltött fánkokba nyomtam a nyakakat és az oldalára tapasztottam a szárnyakat. 
Az első adaghoz készült málnás tejszínkrém is a sima tejszín helyett, azzal még finomabb volt.





6 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyes vagy!!! Többször kacérkodtam már én is a gondolattal a hattyú-fánkot illetően, de aztán sosem lett belőle semmi. Igazán kedves meglepetés és nagggggyon finom! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Zsuzsa! Tényleg tök finom és életben sokkal szebbek, de képtelen voltam jól lefotózni:))

      Törlés
  2. Nagyon mutatós, nagyon finom és nagyon jók lettek a fotók! :) Ügyes vagy! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Te meg nagyon aranyos vagy Hankka!!!Köszönöm:)

      Törlés
  3. Nahát Janka! Hogy te miket tudsz! Én is elmentettem már a receptjét, de még nem került rá sor.
    Gyönyörűek és finomak!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen Marisz! Tényleg nagyon finomak voltak és hihetetlen egyszerű elkészíteni. Nagyon megér egy próbát:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...