2013. február 22.

CSILIS BAB


Szakad a hó, hideg van. Ezért gondoltam, valami vérpezsdítő, tüzes étek jól jönne most nekünk. Volt itthon hozzá minden, így nem kellett előtte több órán keresztül kiásni magunkat a hóból, így ideális megoldás volt a csilis bab. Nem bonyolítottam túl a dolgot, de nagyon finom lett. Áldott jó ember ennyit még sosem ténfergett a konyhában. Folyamatosan csak azt hallgattam, hogy mikor ehetek???? Hát evett, és rekord idő alatt el is pusztította. A legédesebb az volt, hogy a gyerek is hősiesen falatozta a méreg erős kaját, több liter ásványvíz kíséretében:)

Hozzávalók

40 dkg darált marha
1 nagy vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
7 dl házi paradicsomlé (passata)
2 vörös babkonzerv
2-3 babérlevél
1 k.k római kömény
1 k.k bazsalikom
1 k.k Cayenne bors
1 k.k fekete bors
1 k.k csilipehely
2 db Jalapeno kimagozva, aprítva
1/4 friss zeller reszelve
2 k.k cukor
2 e.k worcester
só ízlés szerint
kevés víz


Elkészítés

A darált húst egy serpenyőben kevés olajon alaposan pirítsuk le, majd adjuk hozzá a az apróra vágott hagymát és római köményt. Reszeljük bele a zellert is. Amikor a hagyma is megpuhult öntsük fel a paradicsomlével és 1 dl vízzel. Nekem volt még saját készítésű paradicsomlevem, ha nincs akkor 2 hámozott paradicsomkonzervet adjunk hozzá. A babot szabadítsuk meg a levétől és borítsuk a serpenyő tartalmához. Az összes maradék fűszert tegyük hozzá és főzzük lassú tűzön. Én jó fél órát főztem, amíg jól besűrűsödött. Kóstoljuk meg, adjunk még hozzá fűszert, ha gondoljuk és tálaljuk.  Friss kenyérrel  és egy pohár borral esetleg sörrel tökéletes.





4 megjegyzés:

  1. A látványtól nekem is megjött az étvágyam egy kis babos kajára. Nagyon guszta! Ráadásul én is imádom a csípőset!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik neked Éva:)Köszönöm szépen!

      Törlés
  2. Nagyon-nagyon finomat főztél, igazán gazdag az ízesítése, a fűszerezése! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz, nem fukarkodtam a fűszerekkel, de így volt jó Áldott jó ember hatalmas megelégedésére:)))

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...