2013. február 17.

KÓKUSZOS MANIÓKA CURRY


Ez úgy kezdődött, hogy betértem egy ázsiai élelmiszerüzletbe. Az eladó ennyit tudott magyarul: nagyon finom. Folyamatosan kérdezgettem, hogy ez micsoda, ő pedig mosolyogva roppant lelkesen bólogatott, hogy nagyon finom:) Hosszasan időztem és vásárolgattam és így esett, hogy megvettem egy szép nagy maniókát is.
Az az igazság, hogy hallottam már róla, de sosem ettem és nem is tudtam, hogy mit vettem. Szerencsére a Facebook -nak köszönhetően percek alatt segítséget kaptam. Miután sikerült beazonosítanom új szerzeményemet törtem a fejem, hogy mit is készítsek belőle. Kiderült, hogy a burgonyához hasonlóan lehet használni, de sokkal egészségesebb és kalóriaszegényebb. Egy sima főtt maniókában semmi különös sincs, ezért egy gazdag fűszerezésű curry formájában jelent meg a tányérunkon, ami teljesen vegán eledelre sikeredett. 


Hozzávalók

1 manióka
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 kis darab friss gyömbér ( 5 cm)
2 tk római kömény
3 evőkanál kókuszreszelék
1-2 tk csilipehely
4 dl kókusztej
2 evőkanál olaj
curry
kurkuma
Cayenne bors
pici reszelt torma
1 kk cukor
1 csomag petrezselyem.
víz


Elkészítés

A maniókát meghámozzuk és egészben megfőzzük sós vízben . Én egészben hagytam és nem főztem meg teljesen. Majd leöntöttem a vizet és felkockáztam.
Egy serpenyőben az apróra vágott hagymát, római köményt, reszelt gyömbért, reszelt tormát és zúzott fokhagymát alaposan összepirítottam, majd hozzáadtam a két centis kockákra vágott maniókát. Megkönnyeztem ezt a műveletet:)) 1-2 percig együtt pirítottam, majd  felöntöttem 1,5 dl vízzel és hozzátettem a kókuszreszeléket és a fűszereket. Majd felöntöttem 4 dl kókusztejjel. Alaposan összeforraltam, hagytam, hogy az ízek alaposan átjárják a maniókát és még picit fűszereztem, nem sajnáltam belőle a csípőset. Amikor kevés cukrot elkevertem benne, akkor adta ki igazán az aromáját.
 Legvégül egy nagy csokor petrezselyemmel kapta meg a frissességet. Lehet kevés citrommal vagy balzsamecettel lehetne fokozni a pikánsságát, de nekem most nem kellett bele.
Nagyon sűrű kókusztejem volt itthon, nem is tej tejszín inkább, ezért jó tartalmas curry készült belőle. Akinek híg marad, kevés keményítővel tudja orvosolni.
Mi csak pitával tunkoltuk, és teljesen elégedett voltam vele.



2 megjegyzés:

  1. Megint érdekeset főztél! Számomra legalábbis:-)
    Mosolyogtam a kínai eladón. A legfontosabbat megtanulta, a többi nem számít:-)

    VálaszTörlés
  2. Számomra is nagyon érdekeset főztem Gerdi:)) Az eladón halálra röhögöm magam, ha eszembe jut. Jövő héten megint megyek. Meglátom majd, hogy fejlődött-e a szókincse:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...