2013. február 1.

KRÉMTÚRÓS ALMÁS MUFFIN CITROMMÁZZAL


Ezek a finom sütikék is az iskolai farsangra készültek. Lányom mondta, hogy az almás pitét követeli mindenki, úgyhogy legyek szíves azt sütni. Végig gondoltam, hogy a múlt héten kétszer is elkészítettem, így nem fogadtam szót a gyereknek. Önállósítottam magamat és a Még több új muffin című könyvem segítségével megsütöttem ezeket a remek sütiket. Nekem nagyon ízlett. Nem túl édes, hiszen nincs benne sok cukor. A vaníliás krémtúró a savanykás almakockákkal és a citromos máz a tetején....alig lehet abbahagyni. Még langyosak voltak a muffin-ok, amikor díszítenem kellett, ezért szétfolyt rajta a máz, de nekem így is tetszik. A színes szívecskéket csak a színük kedvéért szórtam a tetejére.

Hozzávalók

1 citrom + 1 a mázhoz
1 alma
10 dkg vaj
25 dkg liszt
2,5 tk sütőpor
25 dkg túró
1,5 dl tej
1 tk vaníliakivonat
10 dkg cukor+ a mázhoz
2 tojás


Elkészítés

A lisztet keverjük el a sütőporral.
Az almát vágjuk apró kockákra és facsarjuk rá a citrom levét.
A vajat olvasszuk fel.
A tojásokat a cukorral, tejjel, reszelt citromhéjjal és a túróval dolgozzuk el alaposan.  A túrót előtte teljesen  törjük át. Jöhet a vaj, majd adjuk hozzá a vaníliát és a liszttel elkevert sütőport. Legvégül keverjük hozzá a citromos almát.
A muffin sütőt kenjük ki, vagy tegyük bele a papírkapszlikat és kanalazzuk bele a tésztát. A sütőt melegítsük 170 fokra (légkeverés) és süssük 20 percet vagy tűpróbáig.
1 citrom levét facsarjuk egy tálkába és annyi porcukorral keverjük el, hogy egy sűrű krémet kapjunk. Ezzel a mázzal kenjük át a muffin-ok tetejét, ha már kihűlt. Persze aki szeretné színezheti ételfestékkel.
Nekem 16 db jött ki ebből a mennyiségből.
Érdemes kipróbálni!


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat