2013. február 1.

KRÉMTÚRÓS ALMÁS MUFFIN CITROMMÁZZAL


Ezek a finom sütikék is az iskolai farsangra készültek. Lányom mondta, hogy az almás pitét követeli mindenki, úgyhogy legyek szíves azt sütni. Végig gondoltam, hogy a múlt héten kétszer is elkészítettem, így nem fogadtam szót a gyereknek. Önállósítottam magamat és a Még több új muffin című könyvem segítségével megsütöttem ezeket a remek sütiket. Nekem nagyon ízlett. Nem túl édes, hiszen nincs benne sok cukor. A vaníliás krémtúró a savanykás almakockákkal és a citromos máz a tetején....alig lehet abbahagyni. Még langyosak voltak a muffin-ok, amikor díszítenem kellett, ezért szétfolyt rajta a máz, de nekem így is tetszik. A színes szívecskéket csak a színük kedvéért szórtam a tetejére.

Hozzávalók

1 citrom + 1 a mázhoz
1 alma
10 dkg vaj
25 dkg liszt
2,5 tk sütőpor
25 dkg túró
1,5 dl tej
1 tk vaníliakivonat
10 dkg cukor+ a mázhoz
2 tojás


Elkészítés

A lisztet keverjük el a sütőporral.
Az almát vágjuk apró kockákra és facsarjuk rá a citrom levét.
A vajat olvasszuk fel.
A tojásokat a cukorral, tejjel, reszelt citromhéjjal és a túróval dolgozzuk el alaposan.  A túrót előtte teljesen  törjük át. Jöhet a vaj, majd adjuk hozzá a vaníliát és a liszttel elkevert sütőport. Legvégül keverjük hozzá a citromos almát.
A muffin sütőt kenjük ki, vagy tegyük bele a papírkapszlikat és kanalazzuk bele a tésztát. A sütőt melegítsük 170 fokra (légkeverés) és süssük 20 percet vagy tűpróbáig.
1 citrom levét facsarjuk egy tálkába és annyi porcukorral keverjük el, hogy egy sűrű krémet kapjunk. Ezzel a mázzal kenjük át a muffin-ok tetejét, ha már kihűlt. Persze aki szeretné színezheti ételfestékkel.
Nekem 16 db jött ki ebből a mennyiségből.
Érdemes kipróbálni!


8 megjegyzés:

  1. Ez a muffinrecepted nagyon tetszik!
    Én is az iskolai farsangra sütök jövő héten az unokámnak. Még nem tudom mit, de ezt is el tudnám képzelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én nem vagyok egy nagy muffin rajongó, de ez tényleg nagyon finom. Bátran ajánlom kipróbálásra:))

      Törlés
  2. Már a neve is izgalmasan hangzik, aztán jönnek a gyönyörű képek...hmmm... Nem hiszem, hogy bánták a gyerekek, hogy nem fogadtál szót nekik! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Zsuzsa! Szerintem megbékéltek vele a gyerekek:) Csak az a baj, hogy én is:)))

      Törlés
  3. Jövő héten én is gyárthatom a farsangra a sütiket! Még nem választottam ki, hogy mi is legyen. Nagyon jó ez a recept is, mutatós is. Az én gyerekeim az biztos, inkább muffint kérnének, mint almás pitét:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én sem értem ezt az őrületet, de a fél osztály imádja. Lehet nálunk annyi különlegességgel tömik a gyerekeket, hogy az egyszerű házias sütikre vannak kiéhezve.

      Törlés
  4. Tényleg nagyon fincsi lehet, kipróbálós lesz nálunk is, ha nem is farsangra! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ma megsütöttem tortának, úgy még finomabb volt. Kép sajnos nem készült, de lesz ismétlés:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...