2013. február 21.

CAKE POP SÜTINYALÓKA MEGGYES-MÁKOS / SAD13/


Teller- cake  a háziasszonya a  SAD 13. fordulójának. Zsuzsa feladta  a leckét rendesen, sütinyalókát kellett készíteni. Pont aznap értesültem róla, amikor posztoltam az előzőt, így újra kénytelen voltam belevágni. 
Maradékokat remekül fel lehet hozzá használni, ezért nem sütöttem külön piskótát, hanem linzertésztát daráltam le.
Nehezen kezdtem a mutatványba, de aztán nagyon elégedett lettem az ízével. A nem túl változatos külsőt kárpótolta a belső tartalom. Rengeteg időt lehet eltölteni a díszítéssel. Én is kitaláltam, hogy virágokat készítek,  meg is formáztam a szirmokat..... de amint a mellékelt fotókon látható, nem így tettem.

Hozzávalók

15 dkg darált mák
20 -25 dkg linzertészta ( jó helyette omlós, vajas keksz is szerintem)
3-4 evőkanál cukor
1 kk fahéj
1 citrom lereszelt héja
1 dl sűrű tejszín 
20 dkg fagyasztott meggy
1 kanál keményítő
10 -10 dkg fehér és étcsokoládé
dekorcukrok

Sütinyalóka

Elkészítés

A tésztát aprítógépben durvára kell őrölni. A mákot az ízesítőkkel főzzük fel a zsíros tejszínben. Amikor már alaposan pöfög kapcsoljuk le a lángot. Borítsuk egy tálba és keverjük bele a tésztadarát. Tegyük a hűtőbe.  Szerintem tejjel is lehet készíteni, de akkor adjunk hozzá vagy 5 dkg vajat.
A meggyet cukorral, fahéjjal és fél deci vízzel tegyük tűzre. Amikor forr, keményítővel sűrítsük be jó sűrűre. Ezt is hűtsük le.
A kihűlt tésztamasszát alaposan gyúrjuk át, ha nagyon puhának találjuk akkor pluszban hozzáadott kekszdarával lehet orvosolni. Szobahőmérsékleten elég hamar lágy lesz, ezért a fázisok között mindig tegyük hidegre!
Készíthetünk golyókat, nyomkodhatjuk a masszát szilikonformákba vagy jégkockatartóba. Mindenki kedvére variálhatja. Én most gömböket és szögletes jégkockaformákat használtam, amiknek a közepébe dolgoztam a meggyet.(hűtő)
Olvasszunk  vízgőz felett csokoládét. A hurkapálcák végét mártsuk az olvasztott csokoládéba majd ezt szúrjuk a formák közepéig és tegyük hűtőbe. Ezek után olvasztott fehér és étcsokiba mártogattam és meghempergettem dekorcukrokba és szeletelt mandulába. Hungarocellbe szurkáljuk száradásig.
16 db nyalókám lett, de elég nagyokat készítettem most.
Kellemes bíbelődést mindenkinek:))



Sütinyalóka
Celofánba csomagolva remek ajándék készíthető belőle. Illik ráírni, hogy gyors fogyasztást igényel :)

10 megjegyzés:

  1. Meggyes-mákos???-Óh igen, a szívem közepébe találtál vele! Na meg a férjemébe, de ő ezt még nem tudja...;-)))
    Ez feltétlenül kipróbálós, és köszönöm, hogy velem játszol!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóó, nagyon köszönöm Zsuzsa!!! Boldog vagyok, hogy veled játszhattam, annak meg főleg örülök, hogy tetszik a családnak a meggyes-mákos megoldás :) A vicc az egészben, hogy nekem is bejött, nagyon finomra sikeredett:)

      Törlés
  2. Imadjuk a makot. Nagyon otletes :)

    VálaszTörlés
  3. Még hogy nem változatosak... Egyik szebb, mint a másik. A belső is lenyűgöző!

    VálaszTörlés
  4. Örülök,hogy ide találtam!!!!:):)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én is nagyon örülök, hogy rátaláltál az oldalamra Mellissina:) Remélem találsz kedvedre valót nálam:))

      Törlés
  5. Ügyes vagy, szépek lettek, és biztosan finomak is a mákos-meggyes töltelékkel! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Hankka! Nagyon finomak lettek, a lány imádta:))Ma kérdezte, hogy mikor csinálok megint:)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...