2017. április 13.

MARCIPÁNOS-NARANCSOS KALÁCS NYUSZINAK ÁLCÁZVA

nyuszi kalács

 A húsvéti kalácsunkat feldobhatjuk a hagyományostól eltérő formázással.
Nem lettek annyira nyúl kinézetűek, viszont fergetegesen finomak, ezért rakom fel.
Az eredeti alapreceptet Limarától csentem el, Itt olvasható. Csak minimálisat változtattam rajta, mivel nem volt itthon tejszínem.
Vannak emberek, akiknek a kelt tészta, szinte mindig jól sikerül és vannak azok, akiknek valamiért soha. Valószínű ennek csak annyi a rákfenéje, hogy rá kell érezni az elkészítésére. Szerencsére én az első csoportba tartozom, soha sem voltak problémáink, nagyon jóban vagyunk egymással. Most kivételesen, jól jött volna, ha picivel kisebb intenzitással dagadnak, akkor nem lettek volna ilyen duci nyulaim, de ami a küllem rovására ment, az az állagnak nagyon jót tett. 😊
Természetesen el lehet készíteni ezt a tésztát a hagyományos fonott kalácsnak is, vagy koszorúnak, bárminek aminek szeretnénk, de olyan jó néha játszadozni.

Hozzávalók

50 dkg liszt +2 dkg
1 k.k. só
2 e.k. cukor + 1 t.k.
1 tojás
2 dl tej
2,5 dkg élesztő
5 dkg olvasztott vaj
10 dkg marcipán
1 narancs reszelt héja
1/2 citrom reszelt héja
2 csepp mandulaaroma
1/2 narancs kifacsart leve

lekenéshez 1 tojás
cukorgyöngyök a szemeknek


Elkészítés

Először is az élesztőt futtasd fel a langyos tejjel és 1 t.k. cukorral.
A lisztet szitáld egy tálba, reszeld rá a marcipánt a citrom és narancshéjakat.
Add hozzá az olvasztott vajat, 1 egész tojást. Ízesítsd még a sóval és cukorral, no meg 1-2 csepp mandulaaromával, hogy intenzívebb legyen a marcipán.
Persze, aki nem használ aromát, reszelhet bele 1 keserű mandulát- de gondolom ez keveseknél található meg- vagy kihagyja.
Majd öntsd rá a felfuttatott élesztős tejet, facsard bele a narancsot és kezd el összedolgozni.
Hamar összeáll a tészta, de a marcipán miatt, kicsit ragacsosabb a megszokottnál.
Ezért én azt csináltam, hogy lisztezett deszkára borítottam és gyúrás közben még 2 dkg lisztet apránként a tésztához dolgoztam. Végül egy nagyon jó állagú tészta lett a végeredmény.







Formázd cipóvá, tedd vissza a tálba és fóliázd le, hagyd a duplájára növekedni.
Ez  hőmérséklet függő, hogy mennyi ideig tart, hűvösebb helyen lassabban kell meg a tészta, de én úgy tapasztalom, hogy ez a hűvös a tészta előnyét szolgálja. Tehát 18-19 fokon eltart egy órát is ez a folyamat.
A megkelt tésztát 10 egyforma adagra vágtam-egy mérleg segítségével.
Minden adagot kigömbölyítettem és lecsíptem belőlük 2 picike golyót a fejnek és faroknak.
A nagy gombócokból hosszú szálat sodortam, majd lazán feltekertem, az egyik kis gombócot a faroknak tettem a másikat hosszúkásabbra formáltam és középig egy ollóval bevágtam, ebből lett a fej. Aztán rájöttem, ha kisodrom hosszúra és egymásra hajtom ezt a csíkot, akkor csinosabb a fejecske. Közepébe cukorgyöngyöt szúrtam.
Lekentem egy felvert tojással és 180 fokra előmelegített sütőben 16-18 perc alatt készre sütöttem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...