2017. április 24.

ORGONASZÖRP

orgonaszörp

Talán már vége az áprilisi telünknek, néha még a napocska is előbukkan, de azért időnként figyelmeztetni kell magunkat arra, hogy halló, tavasz van. Szerencsére az orgonabokrok csodásan túlélték a fagyos napokat és teljes pompájukban tündökölnek. Mámorító illatuk és változatos színük ellenállhatatlan. Érdemes 1-1 csokrot a lakásba is bevinni belőlük. Miután az egész házat belengte az orgona illata, akkor a kedv is megjön a pepecseléshez, amivel a virágok szemezgetése jár. Tehát érdemes kicsit többet szedni belőle, hogy a vázán kívül az üvegekbe is jusson belőle.
Arra azért ügyelni kell, hogy ne az út széléről szedjük az elfogyasztani kívánt virágokat, hanem eldugott kertekből, patakpartokról vagy hegyoldalakról...
Bevallom, nem ez volt az első nekifutásom az orgonaszörpnek, de az előzőekben nem jártam sikerrel. Valószínű túlságosan sok ideig áztattam a virágokat és ezért valami förtelmesen keserű löttyöt sikerült létrehoznom.
Most úgy gondoltam, hogy az idén megint megpróbálkozom a művelettel és lám, sikerrel jártam. Gyönyörű lett a színe és az illata is. Az ízén csak enyhén érezni az orgonát, de nagyon kellemes, limonádészerű üdítő a végeredmény. Talán dupla mennyiségű orgonavirág használatával erősíthető az orgona íze, de ezt most nem próbáltam ki. Hidegen, alaposan felhígítva igazi kuriózum.
Orgonából készülhet orgonás cukor, orgonazselé, kandírozott orgona, esetleg orgonaleves....


Hozzávalók

7 dl víz
70 dkg cukor
7 dl orgonavirág
1 t.k. étkezési citromsav


Elkészítés

Első lépésben le kell szedni az orgonákat, lehetőleg  sötétebb árnyalatú virágokat, hogy szép színe legyen. A fehér is jó lenne, de azt érdemes beszínezni valamivel, mivel nincs szín, ami kioldódjon belőle.
A vegyszer és szennyeződésmentes szirmokat egyenként le kell csipkedni a zöld szárakról, ügyelve arra, hogy semmi zöld ne bújjon meg közte. Érdemes segítséget hívni, mert nem egy felemelő, szapora feladat.
Majd a cukrot és a vizet ki kell mérni egy tiszta fazékba és összeforralni.
Én a szirmok mennyiségéhez igazítottam a mennyiséget. 1:1:1 arányban. Volt 7 decinyi szirom, ezért lett 7 dl víz és ugyanennyi cukor.
Amikor kezd szirupos jelleget ölteni a főzet, akkor hozzáadtam a citromsavat, hagytam még kicsit forrni, majd beleborítottam a szirmokat. A szirmokkal csak 1 percet forraltam, majd elzártam a tüzet.
A főzetet hagytam állni 3-4 órát, majd átszűrtem.
Miután leszűrtem, újra felforraltam, majd sterilizált üvegbe töltöttem.
Fejtetőre fordítva hagytam 2 percet, majd spejzba tettem.

Tipp: Érdemes kipróbálni dupla virággal, akkor talán intenzívebb lesz az íze. Sokáig áztatni és főzni nem szabad az orgonát, mert megkeseredik.
Érdemes dunsztba tenni, ha hosszabb ideig szeretnéd tárolni.

orgonaszörp


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...