2017. április 16.

VENDÉGVÁRÓ SAJTOS LINZEREK SNIDLINGGEL BOLONDÍTVA

vendégváró sajtos linzerek

Nagyon egyszerű recept, de mindig beválik. Most a húsvét tiszteletére - egy részét-tojás alakúra szúrtam ki, de bármilyen nekünk tetsző formát használhatunk. Az elkészült tésztát ketté osztottam és az egyik felébe snidlinget gyúrtam. Gondoltam, hogy szokatlan forma, akkor lehet az ízével is játszani. Nagyon finom, gyorsan fogy, szerintem nem lehet eleget készíteni belőle.
Amikor elkezdtem  készíteni, akkor jöttem rá, hogy teljes liszt arzenál van itthon, csak a sima fehér hiányzik, ezért vegyes lett az összetétele, de természetesen nyugodtan készítsd sima fehérből - ha gondolod.


Hozzávalók

50 dkg liszt (nálam vegyesen, 30 dkg, tönköly fehér, 10 sima,10 rétes)
30 dkg zsiradék (margarin, vaj, zsír vagy vegyesen, ami van otthon)
20 dkg reszelt gouda sajt
1,5 t.k. só
1/2 cs. sütőpor
2 e.k. apróra metélt friss snidling
3 e.k. tejföl

1 tojás a lekenéshez

szóráshoz

fehér és fekete szezámmag
10 dkg reszelt sajt


Elkészítés

A lisztet keverd el a sütőporral és a sóval.
A vajat kockázd rá.
A sajtot reszeld bele és kezd el összedolgozni, a tejfölt apránként add hozzá, majd elválik gyúrás közben, hogy mennyit vesz fel a tészta belőle.
Amikor kezd összeállni, ha akarod felezd el és aprított snidlinget dolgozzál az egyik adaghoz. (kiválthatod rozmaringgal, póréhagymával vagy amit szeretsz).
Az elkészült tésztát pakold nejlonba és hagyd a hűtőben visszahűlni.
A jól lehűlt tésztát nyújtsd ki 3-4 mm vastagra és szúrd ki neked tetsző formákra, de rudakra is vághatod.
Sütőpapírral leborított sütőlemezekre pakold.
Kend le a tetejüket tojással és szórd meg sajttal, szezámmal, mákkal, köménnyel...bármivel, amit szeretsz.
200 fokra előmelegített sütőben süsd pirosra őket.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...