2012. november 3.

CSOKOLÁDÉS GESZTENYETORTA


Bénázásom szülte torta, ami nem tortának indult, de az lett belőle.
Röviden az történt, hogy gesztenyés sütit szerettem volna készíteni, de olyat aminek a tésztája gesztenyés. Szétnéztem, de nem igazán találtam receptet, ezért magamtól kutyultam tésztát. Belepakoltam mindent, amit gondoltam, nézegettem, hogy miben kéne megsütni és ekkor érkezett meg Bogi barátnőm. Belenyalt a nyers tésztába és máris imádta, mondta ez csakis muffin vagy rózsa lehet. Jó, rendben megsütöttem, a tetejét leöntöttem csokival és valami isteni lett, 1-2 szerencsétlen képet készítettem róla, de nem volt időm fotózgatni, mert elfogyott. Megint gondoltam egyet, hogy elkészítem, de szögletes tepsiben szerettem volna megsütni, majd csokiba mártani. Kikevertem a tésztát, elővettem a tepsit, de nagynak találtam, ezért egy kis kerek forma mellett döntötte. Sütés közben látom, hogy piszkosul emelkedik a tészta és rájöttem, mártogatás kizárva se az alakja, se a mérete nem teszi ezt lehetővé. Gyorsan melegítettem tejszínt, bele a csoki, készítettem egy krémet tölteni. Elvághattam volna háromba is, mert olyan magas lett, de csak feleztem....
A lényeg brownie szerű szeleteket szerettem volna csokiba mártva és ez lett belőle, pedig simán süthettem volna a nagy szögletes tepsiben is. A másik, ha előre megfontoltan tortának készítem, akkor a látványra is törekszem, mondjuk egy tejszínes vaníliakrémmel töltöttem volna meg, hogy legyen egy kis kontraszt a színek között. Sokkal látványosabb lett volna. Nem baj, nem adom fel, mert nagyon finom. Végül is variációk egy tésztára mindig más formában el lehet ezzel szórakozni jó ideig.

Hozzávalók
tészta
2 tojás
1 csomag gesztenyemassza
1/2 dl rum
1 dl tej
1/2 dl étolaj
1 kk vanília
4 ek cukor
4 ek liszt
1 ek keményítő
1 tk sütőpor

krém
10 dkg étcsokoládé 52%
1 dl tejszín

leönteni a tetejét
10 dkg étcsokoládé
kevés étolaj


Elkészítés

A két tojást fehéredésig verjük az elektromos habverővel  a vaníliával és 2 ek cukorral. Egy másik edényben a masszát, a rummal 2 ek cukorral, rummal és tejjel szintén krémesre keverjük. Megvallom a rumot nem sajnáltam belőle, mivel az a mániám, hogy minden tészta lazább lesz az alkoholtól. Majd hozzáadjuk az olajat is. A végén fokozatosan belekanalazzuk a keményítővel és sütőporral elkevert lisztet, majd összevegyítjük a tojással. Én ezt egy szilikon lapáttal tettem, de azért alacsony fokozaton rásegítettem a géppel is. Olajozott, lisztezett  kis méretű formában 40 perc alatt megsütjük 175 fokon. A muffin-ok 13 perc alatt készültek el 14 db lett ebből a mennyiségből.  
Krém: A tejszínt felmelegítjük, majd levesszük a tűzről és a felaprított csokit addig kevergetjük, amíg elolvad. Visszahűtjük és elektromos habverővel felverjük.
Rácson kihűtjük a tésztát, majd megtöltjük krémmel és leöntjük a tetejét olvasztott étcsokival. Az oldalára nyomkodtam reszelt gesztenyemasszát.
Szerintem meggyet érdemes még a krémbe keverni, akkor tökéletes.




4 megjegyzés:

  1. Ha ilyen meseszép és finom, amikor bénázol, milyen, amikor tökéletesre sikerül?! :) Nagyon fincsi lehetett, egyébként tényleg lehet variálni a tésztákkal, mostanság én is szoktam! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon kedves vagy Hankka, de mi tagadás sütik terén akadnak problémáim bőséggel:) Nyugtassál meg a tészták rosszalkodnak, nem velünk van a baj:))

    VálaszTörlés
  3. A képeken tényleg nem látszik a bénázás! Nem vagyok oda a gesztenyéért de most szívesen megkóstolnám....:)

    VálaszTörlés
  4. Pedig nagyon finom a gesztenye:) Egyszer lehet, még megkedveled:)Küldök majd fénypostán..:)))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...