2012. november 27.

HÁZI KÓKUSZPUDING ANANÁSZPÜRÉVEL (SAD XI)


Trollanyu a házigazdája a SAD 11. fordulójának. Még sosem játszottam ebben a játékban, de most kedvet kaptam hozzá. A lényeg az, hogy öltöztessük ünnepi díszbe az egyik ételünket. Az igaz, hogy nem lett kifejezetten karácsonyi díszben, de tökéletes lehet egy ünnepi vacsora könnyed lezárásának.
Megint vettem egy ananászt. Nézegettem, hogy mit kezdjek vele. Elővettem egy nagy üveg kókuszreszeléket is és álltam a konyhában. Azt eldöntöttem, hogy ananász és kókusz lesz a főszereplő, viszont fogalmam sem volt, hogy mi lesz a végeredmény, mivel azt sem tudtam, hogy mit akarok:) A vége ez lett, amit láttok. Gyorsan, könnyen elkészíthető és nagyon fonom valami lett !!!

Hozzávalók

kb. 8 dkg kókuszreszelék
kb. 2,5 dl tej
1.5 dl víz.
1 cs. zselatin (10 g)
4-5 ek cukor (nyírfa)
1 tojás
1 kk vaníliakivonat
1 kisebb ananász
1 citrom leve
1 dl víz
3 ek cukor
olvasztott étcsoki a díszítéshez
gránátalma a díszítéshez


Elkészítés

Az ananászt tisztítsuk meg, és vágjuk apró kockákra. Tegyük egy fazékba kevés 1-2 kanál vízzel öntsük fel, adjunk hozzá cukrot és citromlevet és főzzük 10 percig. Majd vegyük le a tűzről és turmixoljuk össze. Megint tegyük vissza forrni egyet, ha szükséges 1 k k zselatinnal húzzuk össze, majd hagyjuk kihűlni. 
A kókuszreszeléket öntsük egy lábasba. Adjunk hozzá 1, 5 dl vizet és kezdjük el főzni, ha nagyon besűrűsödne, akkor picike vízzel vagy tejjel segítsünk rajta. Adjunk hozzá cukrot, a mennyiség mindenkinél változó. Én 4 evőkanálnyit tettem bele, de elbírt volna még egy keveset.
10 perc forralás után alaposan turmixoljuk össze. Közben egy tojást keverjünk ki a vaníliával és 1 kanál cukorral öntsük fel tejjel, majd adjuk az összeturmixolt kókuszhoz és tegyük vissza a tűzre, adjuk hozzá a zselatint és kevergessük, de na hagyjuk felforrni. Vegyük le és öntsük formákba, ha kihűlt tegyük a hűtőbe és 2 óra pihenés után csodásan kijön a formából. 
Én csokit felolvasztottam, zacskóba tettem és így rajzoltam keretet az ananászpürének.  Így legalább lett egy kis ropogtatni való is a puding és püré mellé.
Nekem 8 db szép nagy rózsám lett belőle.



8 megjegyzés:

  1. Ahhoz képest hogy nem tudtad mit csinálj? Csodásat alkottál nagyon jól néz ki és finom lehet!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon köszönöm Éva!!! Nálam ez gyakori eset, hogy elkezdek valamit készíteni, de nem tudom mi lesz a vége. Kicsit lehet, hogy lökött vagyok, de itthon már hozzászokták:)

    VálaszTörlés
  3. Ez nem hogy csupán "valami", hanem "nem semmi"!! :)))
    Na és üdv a kedvenc játékomban! ;-)

    VálaszTörlés
  4. Köszi Zsuzsa! A névadással nagy gondjaim vannak, fogalmam se volt, hogy mi ez, aztán megvilágosodtam, egyszerűen puding lett:)

    VálaszTörlés
  5. Janka, csodaszépet alkottál! :) Nagyon mutatós, ha előttem lenne, sajnálnám megenni, pedig biztosan nagyon finom is! :)

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm szépen Hankka! Látod nálunk senki sem sajnálta, sőt a férjem amikor repetázott kérte hozzá ezt a tálalást is:)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép lett, Janka! Ez már igazi művészi alkotás! És az, hogy jó is, csak "hab a tortán+.

    VálaszTörlés
  8. Tényleg nagyon finom volt, hatalmas sikere volt.Köszönöm Marisz! A csokival való rajzolás még gyakorlásra szorul, képtelen voltam egyenletes vonalakat húzni, de úgy döntöttem, hogy ez a bája a desszertnek:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...