2012. december 7.

BÍRSALMASAJT



Ez a recept sem nagy újdonság, csak próbálkoztam csinosítani. Gondoltam karácsonyi ajándéknak is alkalmas külsőbe öltöztetem. Nem lettek a legtökéletesebbek, de vállalhatók. Lehet, hogy félig csokiba mártom majd.
Készítettem kicsi bonbon formákban, rózsába és sima szögletes lapban. A szilikon hatalmas találmány. Viszont a sajt csak nehezen jön ki sértetlenül, ezért mélyhűtőbe tettem 1-2 órára és akkor csodásan kicsúsztak.


Az almákat megmostam, feldaraboltam és citromos vízben megfőztem. A színét annak köszönheti, hogy egy kis darab céklát belefőztem, hogy megszínezze a sajtot. 
Amikor puha lett, leszűrtem a levét és az almát összeturmixoltam. A turmixolt pépet visszatettem a tűzre és kb. az alma mennyiségének a felével megegyező  cukorral tovább főztem. Fahéjjal ízesítettem. Nagyon pöfög, ezért magas fazékban érdemes főzni! A cukorral még olyan fél óra kellett. Formákba szedtem és két napig hagytam. Majd kivétel után tovább levegőztettem az aljával felfelé. A diót elfelejtettem belekeverni a kész masszába, ezért külön adagoltam:)


Egy gyönyörű doboz megpakolva sajttal és dióval.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat