2012. október 26.

KÁPOSZTÁS CVEKEDLI


Gondolkoztam, hogy feltegyem - e a blogra, ezt a roppant egyszerű, de annál finomabb ételt. Aztán úgy döntöttem, hogy igen, mert kezdő háziasszonyok és háziurak számára nem mindig egyértelmű, hogyan születik a káposztából és a tésztából ez a remek kaja.

Hozzávalók

1 kisebb fej káposzta
1 zacskó fodros nagy kocka
1 tk kömény
1 tk bors
só ízlés szerint
étolaj vagy zsír

Az étel elkészítése

A káposztát reszeljük le vagy aprítógépben aprítsuk (én ezt a módszert használom). Kevés zsiradékon kezdjük el megdinsztelni. Kevergessük lassú tűzön. Le is fedhetjük, így hamarabb elkészül. Sózzuk, borsozzuk, bőséggel szórjuk meg köménnyel. Addig pirítsuk, amíg szép sötét barna lesz. A tésztát főzzük meg, szűrjük le és adjuk a káposztához. Sózzuk, borsozzuk még , ha úgy érezzük és pirítsuk össze alaposan. Akkor finom, ha alaposan megpirul .
Van, aki cukrot karamellizál a káposzta alá, úgy édeskésebb lesz, de én így jobban szeretem.
 Fogyaszthatjuk magában, de remek körete egy fokhagymás- mustáros tarjának!




Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat