2012. október 28.

BORSOS MARHA STEAK ZÖLDBORS MÁRTÁSSAL ÉS FRANCIA RAKOTT BURGONYÁVAL


Kedvencünk. Bélszínem nem volt sajnos, de hátszínem igen. Nem volt bepácolva, csak fagyasztva. A magyar marhák sokszor rágósak, ha nincsenek kellő ideig pácolva, azt pedig nem szeretem. A marha legyen puha, omlós és zamatos! Nekem most erre nem volt időm. Ezért az alacsony hőfokon való sütést választottam, amit nem bántam meg. Kicsit hosszadalmas, de garantált a zamatos, porhanyós husika.


A húst vastag szeletekre vágtam 1,5 cm. A hűtőből vegyük elő, legalább 2 órával a sütés előtt, hogy szoba hőmérsékletű legyen. Kevés dijoni mustárral megkentem, citromborssal alaposan bedörzsöltem és egy rozmaringág társaságában forró serpenyőbe tettem, ahol 2-2 percig pirítgattam mindkét oldalát, kérget képzünk a hús felszínén. Nagyon forró legyen a serpenyő az fontos! Ablakokat nyissuk ki, mert hatalmas füsttel jár. A sütőt én 80 fokra állítottam és 35 percre betettem a húsokat.Csak akkor sóztam, amikor kivettem a sütőből. Ennyire egyszerűen elkészíthető. 


Francia rakott burgonyával és zöldbors mártással maga a  megtestesült tökéletesség. Nem kell díszítgetni sem, önmagában gyönyörűséges.



2 megjegyzés:

  1. Nagyon finomnak néz ki, szeretem a marhahúst. 35 perc alatt megsült?? Pedig ahogy írtad, hogy alacsony hőfokon kell sütni, azt hittem sokkal tovább kell a sütőben lennie...

    VálaszTörlés
  2. Igen átsült, de nem teljesen. Azért, mert szerettem volna, ha a közepe majdnem véres. Ez nem sikerült, mert attól jobban átsült, de azért jó volt. Az elején azért rendesen kérgesítettem, kapott hőt bőven. Nyilván nagy darab húst órákig kéne sütni, de ezek csak szeletek voltak.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...