2016. január 9.

FASÍRTTEKERCS, TEKERJÜK FEL A FASÍRTOT

fasírttekercs

Nálunk akkor van fasírt, amikor se időm, se türelmem törni az agyamat valami extra menün. Mindenki szereti még a macskám is. Darált húst mindig tarok a mélyhűtőben, mert kiváló mentőöv vész esetére, de bevallom nem szeretek gyakorta ugyanazt készíteni. A fasírtot már számtalan módon megvariáltam, de még nem tekertem, így most ennek is eljött az ideje. Elégedett vagyok a végeredménnyel, mutatós és finom is lett.


Hozzávalók

70 dg darált lapocka
3 szikkadt zsömle
1 tojás
4 gerezd fokhagyma
2 t.k. pirospaprika
1 t.k. majoranna
1 t.k. őrölt kömény
1 t.k. bors
2 t.k. só
2 e.k. chili szósz
1,5 e.k. zsemlemorzsa

töltelék

6 főtt tojás
2 t.k. majonéz
1 k.k. magos mustár
1 k.k. dijoni mustár
1 k.k. só
1/2 k.k. bors

8 dkg ízes sajt
2 evőkanál tapenade

tetejére
2 dkg reszelt sajt
1 e.k. zsemlemorzsa



Elkészítés 

A tepenade fekete olajbogyóból készült krém. Egyszerűen elkészíthető, de nyugodtan kihagyható belőle, nélküle is nagyon finom.
Először is főzzük meg a tojásokat.
Hűtsük és tisztítsuk meg, majd óvatosan reszeljük egy tálba. Szerintem egyáltalán nem zavaró, ha marad benne 1-2 nagyobbacska tojás, de aki nincs a rusztikussággal kibékülve, az készítse egyneművé.
A lereszelt tojásokat ízesítsük majonézzel, mustárral, sóval és borssal, esetleg friss fűszerekkel és keverjük el. Óvatosan adagoljuk a majonézt és a mustárt, mert egy masszív, sűrű pépet kell, hogy kapjunk, nehogy kifolyjon a roládból.
A darált hús tegyük egy tálba, fűszerezzük és adjuk hozzá a jól kifacsart beáztatott zsömléket és 1 tojást.
Alaposan gyúrjuk össze és keverjük bele a zsemlemorzsát is. Ez azért kerül a masszába, hogy jobb tartása legyen, itt is fontos, hogy masszív legyen.
Fektessünk a pultra alufóliát. Én két csíkot  fektettem átfedéssel egymásra és halmozzuk rá a masszát.


Formázzunk belőle téglaalapot, borítsunk rá fóliát és nyújtsuk vékonyra.
Kenjük meg a tojáskrémmel, majd sorakoztassuk fel az egyik végén a sajtszeleteket és a sajt mellé tegyük vékony sávba az olajbogyókrémet.
Az alatta lévő alufólia segítségével óvatosan tekerjük fel a tekercset és a két végén viszonylag szorosan csavarjuk össze, hogy stabilan megtartsa a formáját.
Tegyük a sütőbe. Én hideg sütőbe tettem, amit 170 fokra állítottam és 1 órát sütöttem, majd levettem a fóliát, 185 fokra állítottam a sütőt és alaposan megpirítottam 25 perc. Közben a reszelt sajtot összekevertem a prézlivel és a rolád tetejét alaposan megszórtam vele. Egy ropogós réteget kapott így.
Az elkészült roládot pihentessük 10-15 percig, majd recés késsel óvatosan szeleteljük fel. Minél tovább várunk vele annál könnyebben és szebben lehet majd szeletelni.
Nálunk majonézes krumpli került mellé, melyet kapribogyóval ízesítettem.

fasírttekercs

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...