2016. január 9.

FASÍRTTEKERCS, TEKERJÜK FEL A FASÍRTOT

fasírttekercs

Nálunk akkor van fasírt, amikor se időm, se türelmem törni az agyamat valami extra menün. Mindenki szereti még a macskám is. Darált húst mindig tarok a mélyhűtőben, mert kiváló mentőöv vész esetére, de bevallom nem szeretek gyakorta ugyanazt készíteni. A fasírtot már számtalan módon megvariáltam, de még nem tekertem, így most ennek is eljött az ideje. Elégedett vagyok a végeredménnyel, mutatós és finom is lett.


Hozzávalók

70 dg darált lapocka
3 szikkadt zsömle
1 tojás
4 gerezd fokhagyma
2 t.k. pirospaprika
1 t.k. majoranna
1 t.k. őrölt kömény
1 t.k. bors
2 t.k. só
2 e.k. chili szósz
1,5 e.k. zsemlemorzsa

töltelék

6 főtt tojás
2 t.k. majonéz
1 k.k. magos mustár
1 k.k. dijoni mustár
1 k.k. só
1/2 k.k. bors

8 dkg ízes sajt
2 evőkanál tapenade

tetejére
2 dkg reszelt sajt
1 e.k. zsemlemorzsa



Elkészítés 

A tepenade fekete olajbogyóból készült krém. Egyszerűen elkészíthető, de nyugodtan kihagyható belőle, nélküle is nagyon finom.
Először is főzzük meg a tojásokat.
Hűtsük és tisztítsuk meg, majd óvatosan reszeljük egy tálba. Szerintem egyáltalán nem zavaró, ha marad benne 1-2 nagyobbacska tojás, de aki nincs a rusztikussággal kibékülve, az készítse egyneművé.
A lereszelt tojásokat ízesítsük majonézzel, mustárral, sóval és borssal, esetleg friss fűszerekkel és keverjük el. Óvatosan adagoljuk a majonézt és a mustárt, mert egy masszív, sűrű pépet kell, hogy kapjunk, nehogy kifolyjon a roládból.
A darált hús tegyük egy tálba, fűszerezzük és adjuk hozzá a jól kifacsart beáztatott zsömléket és 1 tojást.
Alaposan gyúrjuk össze és keverjük bele a zsemlemorzsát is. Ez azért kerül a masszába, hogy jobb tartása legyen, itt is fontos, hogy masszív legyen.
Fektessünk a pultra alufóliát. Én két csíkot  fektettem átfedéssel egymásra és halmozzuk rá a masszát.


Formázzunk belőle téglaalapot, borítsunk rá fóliát és nyújtsuk vékonyra.
Kenjük meg a tojáskrémmel, majd sorakoztassuk fel az egyik végén a sajtszeleteket és a sajt mellé tegyük vékony sávba az olajbogyókrémet.
Az alatta lévő alufólia segítségével óvatosan tekerjük fel a tekercset és a két végén viszonylag szorosan csavarjuk össze, hogy stabilan megtartsa a formáját.
Tegyük a sütőbe. Én hideg sütőbe tettem, amit 170 fokra állítottam és 1 órát sütöttem, majd levettem a fóliát, 185 fokra állítottam a sütőt és alaposan megpirítottam 25 perc. Közben a reszelt sajtot összekevertem a prézlivel és a rolád tetejét alaposan megszórtam vele. Egy ropogós réteget kapott így.
Az elkészült roládot pihentessük 10-15 percig, majd recés késsel óvatosan szeleteljük fel. Minél tovább várunk vele annál könnyebben és szebben lehet majd szeletelni.
Nálunk majonézes krumpli került mellé, melyet kapribogyóval ízesítettem.

fasírttekercs

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...