2016. január 4.

NUTELLÁS CSAVART CSIGÁK

Nutellás csavart csigák

Az új év sem kezdődhet édesség nélkül.
Leszakadt a hó, hókotró széles ívben elkerülte a környékemet, így itthon ragadtam, viszont a gyereknek valami nassolni valót vinnie kell holnap az iskolába, így szétnéztem itthon alapanyag ügyben és gyorsan összedobtam ezt a nagyon finom csigát. Igaz, csak 1 tojást leltem, de tökéletes lett így is.
Mostanában az összes kelt tésztába bort teszek és annyira finomak lesznek tőle. A bejglik is borral készültek az idén, és úgy gondolom minden így fog ezentúl :)


Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 e.k. cukor + 1 t.k.
1 csipet só
1 tojás
13 dkg vaj
0,5 dl étolaj
1,5 dl tej
1-1,5 dl fehérbor
1/2 narancs reszelt héja 
Nutella 1 kisebb üveg
1 t.k. méz


Elkészítés

A tejet langyosítsuk meg, adjunk hozzá 1 teáskanál cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt. Hagyjuk állni  20-30 percet, hogy habosodjon fel.
Egy tálba tegyük a lisztet 1 csipet sóval, kockázzuk bele a vajat és morzsoljuk el.
Reszeljük bele a narancshéjat, adjuk hozzá a tojássárgáját, öntsük hozzá a bor egy részét ás kezdjük el összegyúrni. Jöhet az étolaj is.
Borítsuk deszkára és gyúrjuk rugalmas tésztává. A bort folyamatosan adagoljuk hozzá. A cél egy rugalmas, inkább puha tészta.
Az elkészült tésztát tegyük vissza a tálba, fedjük le fóliával és 1 órát pihentessük. 


Az elkészült tésztát nyújtsuk egy hatalmas 2-3 mm vékony  téglalappá. Csak a pulton tudtam ezt megtenni, mert hatalmas lett 53 cm volt a szélessége.
Az egyik felét alaposan kenjük be nutellával, ne sajnáljuk, de túlzásba se essünk, mert ki fog folyni, ha túl sok. A széleken hagyjunk 1-1 cm peremet.
A megtöltött kettéhajtott tésztát kicsit még dolgozzuk át a nyújtófával.
2 cm széles csíkokra szabdaljuk fel.
A csíkokat csavarjuk meg.
A megcsavart tésztát pedig tekerjük fel csigának.
A feltekert tészta végét hajtsuk vissza a csiga alá.
Sütőpapírral bélelt tepsikre pakoljuk fel és hagyjuk még kelni 15 percet.
Tojással illene lekenni, de nekem most nem volt, ezért a tojásfehérjét elkevertem 1 teáskanál mézzel és ezzel a keverékkel kentem le a csigákat sütés előtt.
180 fokon légkeveréssel 13 perc alatt gyönyörű aranybarnára sült.
Nekem 23 db szépséges csigabigám született.

Nutellás csavart csiga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...