2016. január 4.

NUTELLÁS CSAVART CSIGÁK

Nutellás csavart csigák

Az új év sem kezdődhet édesség nélkül.
Leszakadt a hó, hókotró széles ívben elkerülte a környékemet, így itthon ragadtam, viszont a gyereknek valami nassolni valót vinnie kell holnap az iskolába, így szétnéztem itthon alapanyag ügyben és gyorsan összedobtam ezt a nagyon finom csigát. Igaz, csak 1 tojást leltem, de tökéletes lett így is.
Mostanában az összes kelt tésztába bort teszek és annyira finomak lesznek tőle. A bejglik is borral készültek az idén, és úgy gondolom minden így fog ezentúl :)


Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2 e.k. cukor + 1 t.k.
1 csipet só
1 tojás
13 dkg vaj
0,5 dl étolaj
1,5 dl tej
1-1,5 dl fehérbor
1/2 narancs reszelt héja 
Nutella 1 kisebb üveg
1 t.k. méz


Elkészítés

A tejet langyosítsuk meg, adjunk hozzá 1 teáskanál cukrot és morzsoljuk bele az élesztőt. Hagyjuk állni  20-30 percet, hogy habosodjon fel.
Egy tálba tegyük a lisztet 1 csipet sóval, kockázzuk bele a vajat és morzsoljuk el.
Reszeljük bele a narancshéjat, adjuk hozzá a tojássárgáját, öntsük hozzá a bor egy részét ás kezdjük el összegyúrni. Jöhet az étolaj is.
Borítsuk deszkára és gyúrjuk rugalmas tésztává. A bort folyamatosan adagoljuk hozzá. A cél egy rugalmas, inkább puha tészta.
Az elkészült tésztát tegyük vissza a tálba, fedjük le fóliával és 1 órát pihentessük. 


Az elkészült tésztát nyújtsuk egy hatalmas 2-3 mm vékony  téglalappá. Csak a pulton tudtam ezt megtenni, mert hatalmas lett 53 cm volt a szélessége.
Az egyik felét alaposan kenjük be nutellával, ne sajnáljuk, de túlzásba se essünk, mert ki fog folyni, ha túl sok. A széleken hagyjunk 1-1 cm peremet.
A megtöltött kettéhajtott tésztát kicsit még dolgozzuk át a nyújtófával.
2 cm széles csíkokra szabdaljuk fel.
A csíkokat csavarjuk meg.
A megcsavart tésztát pedig tekerjük fel csigának.
A feltekert tészta végét hajtsuk vissza a csiga alá.
Sütőpapírral bélelt tepsikre pakoljuk fel és hagyjuk még kelni 15 percet.
Tojással illene lekenni, de nekem most nem volt, ezért a tojásfehérjét elkevertem 1 teáskanál mézzel és ezzel a keverékkel kentem le a csigákat sütés előtt.
180 fokon légkeveréssel 13 perc alatt gyönyörű aranybarnára sült.
Nekem 23 db szépséges csigabigám született.

Nutellás csavart csiga

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...