2016. január 2.

SERTÉSOLDALAS LENCSEÁGYON KORONGBURGONYÁVAL

egyben sült oldalas

2016 első ünnepi lakomája ez az egyben sült oldalas volt, lencsesalátával és egy kis sült burgonyával. Nem a legfantáziadúsabb fogás, de az előző napokban rákészültem, így 15 perc alatt lakomát varázsoltam belőle.

Hozzávalók

1 hatalmas oldalas egészben, nem felcsíkozva, nálam 1 kg
0,6 kg kifliburgonya
olaj a krumpli sütéséhez

főzőlé

5 gerezd fokhagyma
1 lila hagyma
5 babérlevél
1/2 dl sötét szójaszósz
1/2 dl balzsamecet
6 egész bors
6 szecsuani bors
3 centis gyömbér
1 sárgarépa
1 t.k. chili pehely
1 evőkanál só

chili szósz
bors

fokhagymasó
kömény
olaj


Elkészítés

Nos a hatalmas oldalast 3 egyenlő részre vágtam, így 1-1 darab 1 kg lett. 
Egy fazékba mindent beletettem és felengedtem annyi vízzel, hogy ellepje a húst. Kóstoljuk meg a levet, hogy jó sós legyen.
Felforraltam, majd kicsire vettem a lángot és 2 órát hagytam gyöngyözve főni.
Az elkészült húst hagytam a vízben kihűlni  és hidegre tettem.
Felhasználáskor visszatettem a fazekat a tűzre és hagytam visszamelegedni. Persze ez a mozzanat kihagyható, ha rögtön fogyasztjuk, de én előző nap főztem meg a húst.
Vegyük ki a vízből a langyos húst. Egy papírtörlővel szárítgassuk meg.
kenjük be chili szósszal, szórjuk meg durva szemű sóval, esetleg köménnyel és borssal.
Egy serpenyőbe tegyünk 1 kanál olajat és forrósítsuk fel. A húst minden oldalán 2-3 percig pirítsuk. Érdemes a bordák mentén csíkokra vágni sütés előtt, de egyben is hagyhatjuk. Nálam vegyesen készült. A chili szósz hamar karamellízálódik, ne ijedjünk meg, nem kokszot kapunk, hanem így finom.
A burgonyákat hámozzuk meg, majd nagyon vékony karikákra karikázzuk.
Fűszerezzük fokhagymás  sóval és borssal. Papírtörlővel itassuk le a nedvességet és forró, bő olajban süssük ki őket.
A lencsesaláta recept itt található.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...