2016. január 10.

GYORS, BÖGRÉS TÚRÓFÁNK

gyors bögrés túrófánk

Millió változata létezik ennek a nagyon egyszerű és igen finom, gyors túrófánknak. Kísérleteztem vele egy picit és arra jutottam, ha tökéletes formájú fánkot szeretnénk, az nem tesz jót az állagának. Ezért arra a megoldásra jutottam, hogy legyen egy kicsit csálé, egy kicsit szabálytalan és nem annyira gömbölyded és akkor annyira könnyed fánkocskákat kapunk, hogy szinte abbahagyhatatlan lesz.
Pici extrát adtam csak az ízesítéséhez. Meyer citrom héjával ízesítettem a belsejét, az elkészült fánkokat pedig kardamomos kristálycukorban forgattam meg. Sokkal hatásosabb a kristálycukor, mint a porcukor, mert ropogósabb lesz a külseje és remek kontrasztot képez a könnyed, puha belsővel.

Hozzávalók

1 bögre túró (25 dkg)
1 bögre tejföl
1 bögre liszt
2 evőkanál cukor
2 evőkanál búzadara
1,5 citrom reszelt héja 
1 csipet só
1 t.k. vanília
2 k.k. sütőpor
 tojás

1/2 bögre cukor
1 evőkanál kardamom
olaj a sütéshez


Elkészítés

Aki ragaszkodik a formás fánkokhoz, az duplázza meg a liszt mennyiségét, de legalább 1,5 bögrét használjon. Aki nem bánja, ha nem szépek a fánkok, viszont pihekönnyűek, az készítse 1 bögre liszttel.
Egy kisebb bögrét használtam, amibe pont 25 dkg túró fért.
A túrót törjük össze egy villával, adjuk hozzá a cukrot, tojást, tejfölt, vaníliát és keverjük el, majd a lisztet keverjük el a sütőporral vagy szódabikarbónával és adjuk a túrós masszához. Reszeljük bele a héjat, adjuk hozzá a darát és kész.
Hevítsünk olajat, de ne legyen nagyon forró és egy kanállal szaggassuk bele a tésztát.
Én úgy csináltam, hogy a forró olajba adagoltam a tésztát, majd kicsire vettem a lángot és lefedtem. 3 perc után megfordítottam és aranybarnára sütöttem.
Egy tálba keverjük el a cukrot 1 púpozott evőkanál őrölt kardamommal és forgassuk bele a forró fánkokat.
Magában vagy áfonyadzsemmel kínáljuk.
Fagyiskanállal a legegyszerűbb adagolni (amit az olajba mártogatunk gombócozás előtt), de akkor picit nagyobbak lesznek a fánkok és érdemes végig lefedve sütni, hogy átsüljenek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...