2017. december 3.

MÁKTORTA MASCARPONÉS SZILVAKRÉMMEL ÉS TÜKÖRGLAZÚRRAL


Tartozom ennek a finom tortának a receptjével. A segítsütire készítettem, de a receptet csak most pótlom, ugyanis elkészítettem újra az átadásra. Csak remélni tudom, hogy jól sikerült és szeretni fogja a licit nyertese :)
A tükörglazúr életem első próbálkozása volt. Nem lett a legtökéletesebb, de elsőre teljesen vállalható. érdekes, hogy az apró kis hibák a fotón nagyon látszanak, de különben nem volt feltűnő. A tészta és a krém könnyen és gyorsan elkészíthető. Tulajdonképpen a glazúr is, ha már tudja az ember, hogyan kéne.
rengeteg leírást elolvastam, aztán az olvasottakból összeraktam a sajátomat. Gyönyörűen elterült, úgyhogy jól vizsgázott a főpróbán.

Hozzávalók

tészta

15 dkg mák
15 dkg liszt
4 egész tojás
1 csipet só
13 dkg cukor
2 t.k. mézeskalács fűszerkeverék
1 citrom reszelt héja
1 cs. sütőpor
1, 3 dl étolaj
1,3 dl tej

krém

50 dkg mascarpone
50 dkg szilva
2 e.k. porcukor
4 e.k. kristálycukor
2 evőkanál házi szilvalekvár
1 csomag zselatin fix
3 dl cukrászhab, nálam habtejszín, de jobb a cukrászhab
1/2 citrom leve

tükörglazúr

10 g. zselatin
15 dkg fehér csokoládé
15 dkg glükózszirup
víz 60 + 80 ml
15 dkg cukor
10 dkg sűrített tej
ételfesték
-------
1,5 dl szilvalekvár



Elkészítés

tészta

A 4 tojást a cukorral fehéredésig habosra kell verni. Aki ragaszkodik a tojások szétválasztásához, nyugodtan csinálja külön é a végén keverje bele a tojásfehérjehabot. Én lusta vagyok és mindig így egyben verem fel a tojásokat.
A lisztet, mákot sütőport, sót és a fűszert egy tálban vegyítsd össze.
Az elkészült tojáshoz apránként és felváltva adagold a száraz és nedves hozzávalókat, ezt már én spatulával szoktam.
Egy 20-22 centis formát bélelj ki sütőpapírral és öntsd bele a masszát.
160 fokra előmelegített sütőben süsd készre 35-40 perc, tűpróba javasolt.

krém

50 dkg szilvát magozd ki és vágd apróra.
egy lábasba halmozd, facsard rá a citromlevelet, ízesítsd 1 k.k. mézes fűszerkeverékkel és adj hozzá, 3-4 e.k. cukrot.
Főzd össze, pár perc alatt összeesik a szilva. Adj hozzá 1 evőkanál feloldott zselatint, keverd el benne, majd hagyd langyosra hűlni.
A kissé lehűlt szilvát turmixold le.
Tedd félre, hogy teljesen kihűljön.
A szoba-hőmérsékletű mascarponét keverd el a porcukorral és 1/2 zacskó expressz zselatinnal.
A teljesen  kihűlt szilvaturmixot is keverd a sajthoz.
A tejszínt verd kemény habbá a a zselatin fix másik felével. Szerintem jobban jár az ember, ha cukrászhabbal próbálkozik inkább, mert nekem a habtejszín kissé lágy maradt, így a krém nem lett elég kemény. Lehetett vele dolgozni, de nem volt az az igazi tartása.
A felvert habot egy spatula segítségével keverd a sajtos szilvához, majd helyezd a hűtőbe 1-2 órára.


tükörglazúr

Na, ez egy érdekes eset. A net tele receptekkel, mindegyik más, aztán így összegyúrtam párat és megalkottam a sajátomat. Aztán én ezt elfelejtettem leírni magamnak, természetesen elfelejtettem és most nagy bajban voltam, de azért összejött.
A zselatint fel kell oldani a 60 ml. vízben.
A csokoládét apróra kel tördelni egy tálba tenni, hozzáadni a sűrített tejet és a feloldott zselatint.
A cukrot a glükózsziruppal és a 80 ml. vízzel össze kell főzni, majd hagyni 2 percet forrni.
Ezt a forró elegyet rá kell önteni a csokoládés keverékre, majd összekevergetni.
Ezt a fura kinézetű egyveleget egy botmixerrel óvatosan össze kell mixelni, de vigyázva, hogy nem keletkezzenek buborékok. Ez szinte lehetetlen, ezért ne emeld ki a mixert belőle munka közben. Majd egy sűrű szűrőn át kell szűrni.
El is készült, már csak színezni kell.
Annyi felé kell venni a bevonatot, ahány színt szeretnénk, és egyenként picike ételfestékkel meg kell színezni. Én poralapú festéket használok.
Hagyni kell, hogy lehűljön olyan 35 fok körülire.
Használat előtt még egy átkevergetés nem árt neki.

összeállítás

A kihűlt tésztát vágd 3 egyforma karikára.
Az alsót kend meg vastagon a krémmel, helyezd rá a következő lapot. Ezt vékonyan kend le a szilvalekvárral, majd jöhet a krém.
Helyezd rá a 3. lapot, ezt is vond be egyenletesen a krémmel és a torta oldalát is.
Tedd a hűtőbe 1 órára, majd újra vond át a krémmel az egész tortát, ügyelj arra, hogy a lehető legegyenletesebb legyen a felület (nem úgy, mint nálam 😁), mert csak akkor fog mutatni  rajta a glazúr.

A tortát egy felfordított tálra kell helyezni, a tál alá pedig egy nagy tiszta tepsit helyezni, hogy e lecsepegő glazúrt fel tudjuk fogni.
A torta közepétől körkörös mozdulatokkal el kell kezdeni locsolni a glazúrt. Magától szétterül és vékonyan bevonja a tortát.
A lecsepegő masszát egy üvegbe vissza lehet szedni és újra felhasználható egy kis mikrózás után.
Amikor már nem csepeg, egy tálra át kell rakni a tortát és bedugni a hűtőbe.
Pár perc alatt kidermed.
Ez a máz, nem fog megszilárdulni, ezért nagyon óvatosan kell bánni az elkészült tortával, mert minden hozzáragad és meglátszik rajta.
Önmagában is szép, de könnyű díszíteni, mivel minden megragad rajta.
Az első változatom majdnem csupasz volt, a másodikat kicsicsáztam, mert egy kislány szülinapi tortája lett. Fehér fondantból készítettem a virágokat.



máktorta szilvakrémmel és tükörglazúrral

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...