2014. január 9.

CSOKOLÁDÉS PÖFETEG ÚJRAGONDOLVA (kókuszolajjal és Amaretto-val)


Ez a süti már szerepel a blogon, de most változtattam rajta egy kicsit és eszméletlen jól sikerült, ezért kénytelen vagyok közzétenni.
A rövid történet, hogy miért is készült megint a következő, leírom hátha másnak is ötletet ad. Karácsonykor hatalmas gondban voltam azzal, hogy a gyerek tanárait milyen ajándékkal lepje meg az osztály. Nem akartam a szokásos ajándékcsomagokkal előállni, ezért az az ötletem támadt, hogy egy vacsorameghívást ajándékozunk a tanárikarnak. Természetesen rugalmas volt a meghívás, az étterem adott volt és a létszám is, de az időpontot ők határozták meg. Izgultam, hogy milyen lesz a fogadtatás, de fölösleges volt, mert hatalmas volt az örömük.
Tegnap volt a nagy nap. Szerettem volna kicsit személyesebbé tenni a vacsorát. Tudtam, hogy páran tudnak a blogról, ezért a pogácsákat, hideg előételeket és ezeket a sütiket én készítettem el nekik. A főételeket pedig az étterem szakácsaira bíztam, akik szintén kitettek magukért.
Itthon mindent szépen elkészítettem, megtálaltam és a férjem a helyszínre szállította.
Nem akarom szaporítani a szót, de én még ennyi boldog, jókedvű, hálás tanárt még sosem láttam egy teremben. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ekkora sikert fog aratni a 8. b. osztály ajándéka. 
Hab a tortán, hogy van egy színészapuka is az osztályban és természetesen első szóra ugrott a felkérésre, hogy egy kis műsorral szórakoztassa a kedves közérdeműt.
Szenzációsan jól sikeredett az este, minden erőfeszítést megért. Ajánlom mindenkinek ezt a megoldást, ha bajban van ajándékügyileg :)
No, de térjünk vissza a sütihez.

Hozzávalók

1 tojás
2 e.k. Amaretto likőr
8 dkg kókuszolaj
12 dkg nádcukor
15 dkg jó minőségű étcsokoládé
12 dkg liszt
3 dkg kakaó
1 t.k. sütőpor
porcukor a forgatáshoz


Elkészítés

Az eredeti recept itt olvasható, fázisfotókkal.
A kókuszolajat habosra keverjük a nádcukorral, majd hozzáadjuk a tojást és szép simára dolgozzuk a géppel.
A csokoládét vízgőz felett felolvasztjuk.
A lisztet, kakaót és sütőport egy tálba szitáljuk.
A felolvasztott csokoládét a tojásos keverékhez keverjük, majd jöhet a kakaóval és sütőporral elkevert liszt és az Amaretto.
A lisztet és Amaretto-t fakanállal kevertem össze nem géppel.
Fóliázzuk le és tegyük a hűtőbe 1-2 órára.
A megkeményedett, hideg masszából formázzunk apró golyókat. Én most mini kekszeket készítettem, k.b. 1 teáskanálnyi massza volt 1 golyó.
A kész golyókat forgassuk meg gazdagon porcukorban és sütőpapírral fedett lemezre fektessük, pár centis távolságra egymástól, mivel terülni fognak sütés közben.
175 fokra előmelegített hőlégkeveréses sütőben ezek a pici tallérok 9 perc alatt készültek el.
Nem szabad túlsütni, mert akkor finom, ha belül kicsit ragacsos.
A sütőből való kivételkor még nagyon puhák, ezért csak 10-15 perc után szabad levenni őket a papírról.
Remekül működik kókuszolajjal, érdemes tenni vele egy próbát és ez a miniváltozat is remek megoldás.Nem számoltam meg, de harminc-egynéhány darab kijött ebből a mennyiségből.



A Facabook-on is megtalálsz:  ITT.

6 megjegyzés:

  1. Eszméletlen jó ötlet volt Janka! Ez a pöffeteg meg megér egy misét!

    VálaszTörlés
  2. Csodásan néznek ki, el tudom képzelni milyen finom lehetett:) A gasztro ajándék a legjobb, az tuti:)

    VálaszTörlés
  3. Tudtam én, hogy tanárnak kellett volna mennem.... ;-DDD Gyönyörű program lehetett, Te pedig nagyon ügyes vagy! Én meg ügyetlen, mert a csokis pöfeteg nem sikerült nekem amikor kipróbáltam... :(
    :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem is értem, mert ez elronthatatlan. Szerintem az a baj, hogy túl egyszerű és nem olyan profiknak való, mint Te vagy Zsuzsám :) Én még most tapasztalom a sütögetést, ezért számomra ideális ez a süti. Két titka van, jó hideg legyen, amikor a sütőbe kerül és nem szabad túlsütni.
      Szerintem tegyél még egy próbát vele :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...