2014. január 4.

PANNA COTTA

Panna cotta

Én nem vagyok nagy imádója, de a gyerek teljesen meg van érte őrülve, ezért néha készítek. Most egy kis csavart vittem az elkészítésébe, hogy izgalmasabb legyen és bejött, még nekem is.

Hozzávalók

4 dl habtejszín
4 dl tej
4 lapzselatin
1 vaníliarúd
4 e.k. cukor
2 bazsalikom levél
1 kivi
mogyorógrillázs
fügés balzsamecetkrém
pár szem vörös áfonya


Elkészítés

A tejet és a tejszínt öntsük egy kis lábasba a cukorral.
Kaparjuk ki a vanília magjait és adjuk a tejhez.
2 bazsalikomlevelet is tegyük a fazékba.
Forraljuk össze.
A zselatint áztassuk hideg vízbe 5 percre.
Vegyük le a tűzről az edényt.
A zselatint nyomkodjuk ki és keverjük el a főzetben.
Egy szűrő segítségével szűrjük át és öntsük egy kancsóba.
Tetszőleges formákat töltsünk meg a folyadékkal. Én azonnal lefóliáztam, hogy ne bőrösödjön meg, de sajnos ez nem jött össze.
Szobahőmérsékleten hagyjuk kihűlni, majd tegyük a hűtőbe 1 napra.
Aki hamarabb szeretné fogyasztani, az tegyen bele egyel több zselatint. 
A formákat fél percre állítsuk forró vízbe, majd óvatosan borítsuk tányérra.
Fügés balzsamecetkrémmel locsoljuk meg, kivit vágjuk apró kockákra, csöppentsünk rá pici lime levet és mogyorógrillázzsal szórjuk meg.
Sajnos esőben fotóztam és a grillázs egyből olvadozni kezdett, de ez csak a látványt rontotta, nem az ízét.

Panna cotta




12 megjegyzés:

  1. Istenien néz ki, gyönyörűen tálaltad, csorog a nyálam! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka, de szebb volt azelőtt, hogy kivittem az esőre fotózni :)

      Törlés
  2. Ilyet még nem csináltam, de megkóstolnám!

    VálaszTörlés
  3. Már csak a fügés balzsamecetkrém hiányzik itthonról, nem is értem, hogy milyen konyhám van nekem ? :)
    A fotóid meg húúúú

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jucikám, nálam kicsit beteges a dolog 4 szekrényből és 4 nagy dobozból, sőt rengeteg polcról folynak szét a fűszereim. Szerintem normális, ha valakinek nincs fügés balzsamecetkrémje otthon. Sima balzsamecetet fel kell főzni karamellizált cukorral.

      Törlés
  4. Fincsi lehet! Guszta édesség! :)

    VálaszTörlés
  5. Hogy ez milyen jól néz ki! Még nem ettem ilyet, de végül is egyszerű, tehetnék róla:-)

    VálaszTörlés
  6. Ennél szebb évkezdést elképzelni sem lehet....én is itt olvadozom, csak én a látványtól, nem az esőtől... :-DD

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...