2013. december 31.

VIRSLIS VÖRÖS LENCSE SALÁTA


Ez egy nagyon gyorsan elkészíthető saláta, ami isteni finom. Remek alternatíva lehet az újévi lencseleves helyett. Én biztosra mentem, lesz ez is és a hagyományos leves is.
Édes, csípős és savanyú ez a saláta. Én nem tudom mi van velem, de folyamatosan salátákat kívánok. Érdemes tenni egy próbát vele, mert  képtelenség abbahagyni az evését, annyira eteti magát.

Hozzávalók

20 dkg vörös lencse
2 pár jófajta virsli
1 kisebb lila hagyma
1 nagy csokor petrezselyem
1 gerezd fokhagyma
1 e.k. dijoni mustár
1/2 dl extra szűz olíva
1 lime leve
1 t.k. méz
2 e.k. fehér balzsamecetkrém
1 k.k. szárított csili paprika
1 k.k.szárított oregánó
1 k.k. citrombors

főzővíz (só, ecet, babérlevél, víz)


Elkészítés

A lencsét öblítsük át hideg vízzel, majd egy kisebb lábasban forraljunk sós vizet, amit egy kis ecettel és 3 babérral ízesítünk. A forrásban lévő vízbe öntsük a lencsét és k.b. 8 percet főzzük. A lencse maradjon kissé roppanós. Majd öntsük le a vizet.
A virsliket is főzzük meg, majd karikázzuk fel.
Készítsük el a salátaöntetet. Egy tálba öntsünk olívát, dijoni mustárt, mézet, 1 lime levét,  fehér balzsamevetkrémet, 1 gerezd zúzott fokhagymát és keverjük egyneművé. Ízesítsük még szárított oregánóval, csilivel  és citromborssal.
A lila hagymát vágjuk apró kockákra és keverjük el a még langyos lencsével és virslivel.
A petrezselymet szintén aprítsuk fel és keverjük a lencséhez. Legvégül öntsük le az öntettel, keverjük el és hűtsük le.




SZERETETBEN ÉS BOLDOGSÁGBAN GAZDAG NAGYON BOLDOG ÚJ ÉVET SZERETNÉK KÍVÁNNI MINDENKINEK AKI BEKUKKANT HOZZÁM!!!!!

12 megjegyzés:

  1. Nagy kedvencem a vörös lencse, én is salátának terveztem, de sikerült szétfőzni, így püré lett belőle:) Majd, ha időm engedi visszanéem milyen finomságokat készítettél:) Boldog új évet kívánok:)

    VálaszTörlés
  2. Neked is Trollanyu :) Örülök, hogy előkerültél :)

    VálaszTörlés
  3. Fincsi, különlegesebb vöröslencsével készítve! :) Nagyon boldog új évet kívánok! :)

    VálaszTörlés
  4. Köszönöm szépen Hankka, viszont kívánom :)

    VálaszTörlés
  5. Most készítettem el és ki sem lehet fejezni, hogy mennyire fenségesen finom. Nagy boldogság az új év első napján, hogy rátaláltam erre a remek receptre.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nekem is nagy boldogság, hogy örömet tudtam vele szerezni az év első napján :)

      Törlés
  6. Gondjaid kerüljenek,
    asztalaid terüljenek,
    tárcáid ne ürüljenek,
    fürtjeid ne őszüljenek,
    barátaid szeressenek,
    jótündérek kövessenek!

    VálaszTörlés
  7. Jövök hozzád lencsézni, mert nálunk kimaradt:-) Remek recept!
    Boldog új évet kívánok Nektek!

    VálaszTörlés
  8. Szép a vöröslencsesalátád! Én nem mertem a salátát vöröslencséből csinálni, mert nekem mindig szottyá fől. Ezért leggyakrabban kenő készül belőle, vagy krémleves.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A krémleves se rossz :) Nagyon rövid ideig kell főzni, akkor jó, ha még kicsit fogkemény.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...