2013. december 3.

MURCIBAN PÁROLT GOMBÁS BORSOS MARHARAGU MOGYORÓS RIZZSEL CSERÉPEDÉNYBEN ELKÉSZÍTVE

borsos, gombás marharagu murciban párolva



Ennél a kajánál szembe mentem minden határozott szabállyal, és annyira finom volt, hogy csak ajánlani tudom mindenkinek. Nem szabályok szerint, hanem megérzésből kell főzni, ezt határozottan állíthatom.
Úgy kezdődött, hogy kaptam rengeteg rozé murcit. Ami nem más, mint a szűretlen újbor, kissé szénsavas és picit édeskés. Tudom, hogy fura ízlésem van, de én ezt nagyon szeretem.
A szokásos marharagut akartam készíteni, amikor a murcit kortyolgatva rájöttem, hogy bizony én ebből bőséggel teszek az ételbe.
Így esett, hogy a száraz vörösbor helyett édeskés szűretlen rozé került a raguba.

Hozzávalók

1 kg vastag lapocka (marha)
25 dkg barna csiperke
3 dl rozé murci
1 nagy fej vöröshagyma
5 gerezd fokhagyma
5 db. babérlevél
1 ág friss rozmaring
1 evőkanál színes szemes bors
1 t.k. csilipehely (rózsa, fehér, zöld)
1 csapott evőkanál cukor
1 t.k egész kömény
1-2 e.k. olaj
1 e.k. liszt
1 e.k. étkezési keményítő
1 csokor petrezselyem
1 csésze thai rizs
1 csésze sótlan földimogyoró



Elkészítés

A húst vágjuk nagyobb kockákra k.b. 2 centis. 
A húskockákat forgassuk meg liszt és keményítő keverékében.
A vöröshagymát aprítsuk fel.
A gombát, ha apró, hagyjuk egyben, ha nagyobb vágjuk félbe vagy negyedbe.
Egy tapadásmentes serpenyőbe öntsünk kevés olajat és nagy hőfokon pirítsuk körbe a húst.
Szedjük a cserépedénybe a megpirult húskockákat.
Pótoljuk a zsiradékot.
A hagymát tegyük ugyanabba a serpenyőbe és dinszteljük meg, majd adjuk hozzá a  cukrot és a gombát.
Hagyjuk egy kicsit összekaramellizálódni a hagymát és a gombát. Öntsünk rá 1 deci murcit, tegyük hozzá a babérleveleket és forraljuk össze.
Ezt a ragut is tegyük a cserépbe.
Öntsük fel annyi murcival, hogy bőséggel ellepje, tegyük bele a fűszereket és sózzuk meg. A fokhagymákat egészbe, héjastul. 
Tegyük be hideg sütőbe 200 fokig melegítsük fel, majd vegyük vissza a hőmérsékletet 160 fokra.
2 óra alatt elkészül.
Én egy picit megbonyolítottam a végét. Kiszedtem a húst, a levét serpenyőbe öntöttem, a fokhagymák belsejét belekapartam és nagy lángon beforraltam és ezzel a szósszal meglocsolva tálaltam.
Egy evőkanál olajon forgassuk át a rizst és a mogyoró felét. Öntsük fel dupla adag vízzel, sózzuk meg és fedjük le. Kis lángon 10 percig főzzük, majd lefedve hagyjuk addig, amíg megpuhul.  A maradék mogyorót egy serpenyőben pirítsuk meg. Majd adjuk a rizshez a pörkölt mogyorót mogyorót és a fele petrezselymet.
Tálaláskor a maradék petrezselyemmel gazdagon hintsük meg.
Nálam most kimaradt, de egy rúd fahéj bőven elfér ebben az ételben.




borsos, gombás marharagu murciban


4 megjegyzés:

  1. Mi ez itt kérem szépen??? Murcit még csak magában ittam, de amit te műveltél itt vele...az a kreatív főzés magasiskolája, én mondom!! :)))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Aranyos vagy Zsuzsa :) Én nem tudom mit műveltem itt, de nagyon finomat, az biztos :)

      Törlés
  2. Tulajdonképpen ha vörösborral működik, miért ne működhetne murcival is?! :) A képeket nézegetve szinte érzem az illatát is, nagyon finomat főztél! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez tényleg az utóbbi idők egyik legfinomabb kajája volt. Köszi Hankka :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...