2013. december 7.

SAJTOS ROPOGÓS TALLÉR A GOFRISÜTŐBEN MEGSÜTVE

sajtos ropogós

Agyament ötlet volt, de működött. 
Valami sós nasira vágytunk, de nem volt kedvem nagy sütésbe kezdeni, sajtos tallér készítőm sajnos nincs. Eszembe jutott, hogy porosodik egy gofrisütő a szekrényben, amit 1 évben 1 x használok, mert olyan kis vékony, nyamvadt gofrikat süt, ami nekem nem tetszik, Gondoltam, hogy tallérnak ugyan vastag, de  kipróbáltam, hogy mi lesz belőle. Tisztelettel jelentem, hogy tök jó dolog kerekedett belőle. Kívül jó ropogós, belül pedig omlós sajtos plecsnik születtek. Szép barnára kell pirítani és akkor lesz tökéletes, úgyhogy bevált a módszer.
A receptet Limara Debreceni ropogósa ihlette.

Hozzávalók

30 dkg világos rozsliszt
1/2 e.k.só
1 t.k.sütőpor
12 dkg zsír (nálam kacsa)
1 tojás
10 dkg reszelt sajt
1 dl. tej
1/4 k.k. Cayenne bors
kevés őrölt fekete bors


Elkészítés

A  hozzávalókat a tej kivételébe egy tálba tettem és összegyúrtam. Annyi tejet adtam hozzá, hogy egy jól formázható, nem túl lágy tésztát kapjak. Nem kell sokáig gyúrogatni, hamar összeáll. Amikor elkészült a tészta, nedves kézzel cseresznyényi golyókat készítettem belőle, majd betettem a hűtőbe fél órára.
A megdermedt golyókat ötösével a forró gofrisütőbe tettem és k.b. 3 perc alatt ropogós barnára sütöttem őket.
Én borssal ízesítettem, de lehet köménnyel, fokhagymával, vagy bármivel.
Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészülnek, remek sörkorcsolyák. Nem beszélve arról, hogy hasznát vettem a porosodó gofrisütőnek.
legalább 40 darab lett, ebből a kis mennyiségből.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat