2013. december 7.

SAJTOS ROPOGÓS TALLÉR A GOFRISÜTŐBEN MEGSÜTVE

sajtos ropogós

Agyament ötlet volt, de működött. 
Valami sós nasira vágytunk, de nem volt kedvem nagy sütésbe kezdeni, sajtos tallér készítőm sajnos nincs. Eszembe jutott, hogy porosodik egy gofrisütő a szekrényben, amit 1 évben 1 x használok, mert olyan kis vékony, nyamvadt gofrikat süt, ami nekem nem tetszik, Gondoltam, hogy tallérnak ugyan vastag, de  kipróbáltam, hogy mi lesz belőle. Tisztelettel jelentem, hogy tök jó dolog kerekedett belőle. Kívül jó ropogós, belül pedig omlós sajtos plecsnik születtek. Szép barnára kell pirítani és akkor lesz tökéletes, úgyhogy bevált a módszer.
A receptet Limara Debreceni ropogósa ihlette.

Hozzávalók

30 dkg világos rozsliszt ( lehet sima is)
1/2 e.k.só
1 t.k.sütőpor
12 dkg zsír (nálam kacsa)
1 tojás
10 dkg reszelt sajt
1 dl. tej
1/4 k.k. Cayenne bors
kevés őrölt fekete bors


Elkészítés

A  hozzávalókat a tej kivételébe egy tálba tettem és összegyúrtam. Annyi tejet adtam hozzá, hogy egy jól formázható, nem túl lágy tésztát kapjak. Nem kell sokáig gyúrogatni, hamar összeáll. Amikor elkészült a tészta, nedves kézzel cseresznyényi golyókat készítettem belőle, majd betettem a hűtőbe fél órára.
A megdermedt golyókat ötösével a forró gofrisütőbe tettem és k.b. 3 perc alatt ropogós barnára sütöttem őket.
Én borssal ízesítettem, de lehet köménnyel, fokhagymával, vagy bármivel.
Nagyon egyszerűen és gyorsan elkészülnek, remek sörkorcsolyák. Nem beszélve arról, hogy hasznát vettem a porosodó gofrisütőnek.
legalább 40 darab lett, ebből a kis mennyiségből.



5 megjegyzés:

  1. De jó! :) Kifejezetten tetszik, hogy kicsit vastagabb a tésztája, nagyon finom lehet így! :) Jól kitaláltad ezt a gofrisütőben sütést! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg tök jól működött :) Szerintem egy próbát megér Hankka :)

      Törlés
  2. Szia! Szomorúan olvasom, hogy nem adjátok közzé eredetileg kitől származik, a gofri sütőben készült sajtos tallér. Én tettem közzé mivel 2016_n kórházból vittek haza, s nem tudtam állva semmit készíteni, csak ülve mindent. Akkor találtam ki gofri sütőm ,segítségével 4_darabot tudok egyszerre ki sütni, én akkor teljes recept le írással, tettem Facebbokon, Nosalty, receptes oldalon. Most meg már úgy jelenik meg mintha, ti találtátok volna ki. Kérésem írjátok ki mindenhol ,hogy kitől van az ötlet. Köszönöm!!!

    VálaszTörlés
  3. kedves Gabimami! Lehet, hogy tőled származik az ötlet, nem tudom, én nem találkoztam vele. Ezt a posztot 2013 ban írtam. A gyerekkel kísérleteztünk a konyhában és egy kósza ötlet volt részemről ez a tallér, mivel a gofri pocsék lett ebben az ócska sütőben. Limara receptjét használtam hozzá, amit korrektül be is linkeltem. Ha más ötletét használom, akkor mindig jelölöm, kínosan ügyelek erre, sosem volt még ilyen jeegű problémám. Én elhiszem, hogy te ezt előttem már kitaláltad,de akkoriban en nem találkoztam még ezzel az ötlettel, saját kútfőből jött.
    Természetesen itt hagyom a hozzászólásodat, aki idetéved
    láthatja. Sajnos én ezt nem tőled loptam, így nen említenélek meg.
    Sokan lopják a recepteket, ebben igazad van. Én már nem foglalkozom ezek felkutatásával, a fotók miatt is rengeteget bosszankodtam, mert azok ellopása még jobban dühít, de már ezen sem idegeskedem.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Gabimami! Most esik le, hogy te 2016- ról írsz, én pedig ezt 2013- ban tettem közzé. Szóval kizárt, hogy tőled ötleteltem volna.
      Érdemes a dátumokra rápillantani, mielőtt felhúzod magad.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...