2013. december 2.

MÉZES MUSTÁROS CITROMOS CSIRKEMELL CITROMOS BURGONYÁVAL

mézes mustáros csirkemell

Ez is egy roppant egyszerű és nagyon gyorsan elkészíthető fogás. 
A csirkemell fűszerezését mindig variálom, hogy ne legyen unalmas. A citrom és az oregánó elég gyakran rákerül, de most dijoni mustárral és mézzel kiegészült, sőt a köret sem úszta meg a citromot. 
Szerintem nagyon finom, érdemes elkészíteni.
Sajnos a nagy hidegben szegény hús teljesen megdermedt fotózás közben, így nem látszik olyan étvágygerjesztőnek, mint amilyen valójában volt.

Hozzávalók

1-2 kicsontozott csirkemell 
bors

páchoz
1,5 evőkanál méz
1 evőkanál dijoni mustár
1 citrom vagy lime leve
olíva olaj
pici só és bors

80 dkg burgonya
1 citrom
oregánó
2 e.k. vaj
2 e.k. olíva


Elkészítés

A mézből, mustárból, citromból és olajból készítsünk egy pácot. Habverővel könnyen egyneművé lehet keverni.
A csirkemellet szeleteljük fel, majd tuszkoljuk a pácba. Hagyjuk legalább 20 percet így pihenni.
A burgonyákat vágjuk négybe (mossuk meg, nem kell meghámozni) és félig főzzük meg sós, citromos vízben. Sótlan krumpli nem finom, ezért akkor jó a főzővíz, ha picit sósnak érezzük.
A félig megfőtt burgonyát dobjuk egy serpenyőbe, amiben olvasszunk fel kevés vajat és olívát.Tegyünk bele 1 teáskanál szárított oregánót és 1 citrom levét. Alaposan forgassuk át a burgonyákat, 5-6 percig pároljuk össze, nem kell lepirítani. Sózzuk utána, ha szükséges, sőt 1-2 kanállal adhatunk hozzá a főzővízből is. Amikor levesszük a tűzről fedjük le, hogy kissé párolódjon még.
A bepácolt húst sózzuk, borsozzuk és kevéske olajon egy tapadásmentes serpenyőben hirtelen süssük ki.
Én tettem pár karika lime-ot a serpenyőbe és együtt sütöttem meg vele a csirkét.
Nem kell megijedni nem ég meg, csak csodásan rákaramellizálódik a mézes pác.
Friss és szárított oregánóval meghintve tálaljuk.

mézes mustáros csirkemell


12 megjegyzés:

  1. Nem hiszed el, hazafelé pont azon filóztam, milyen csirkemelles finomságot kéne holnap csinálni. És már meg is van, köszi :-)

    VálaszTörlés
  2. Remekül hangzik! Nagyon szeretem a mézes-mustáros kombót. :) Be is tervezem a napokban. Köszi!

    VálaszTörlés
  3. Janka, nyugodj meg, dermedten is csoda guszta a husid a körettel együtt! :) A csirkemell azon kevés húsok egyike, amit mindenki szeret a családban, biztosan nagy sikere lenne ezzel a fűszerezéssel készítve is! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Hankka :) A lányom folyamatosan ezt a citromos oregánós krumplit követeli :)

      Törlés
  4. Nekem is kedvencem a mézes mustáros gyakran készül nálunk is hasonló. a citromos oreganós krumpli viszont új nekem, de nagyon jól hangzik. Citromos köményes párolt zöldséget szoktam köretnek készíteni, az is finom:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök Trollanyu, hogy valami újat tudtam neked mutatni. Ezt a citromos verziót még Görögországban tanultam. Faszénen sült hús mellé adták.

      Törlés
  5. Hű, de remek ebédetek volt! És ha nem mondod, én nem vettem volna észre, hogy dermedt a hús. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pedig rendesen összeugrott a hidegben szegény :) Olyan betonnak látszik.

      Törlés
  6. Válaszok
    1. Gyors, egyszerű és nagyon finom. Örülök, hogy tetszik Csigabige.

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...