2013. december 4.

HAJTOGATOTT TEPERTŐS POGÁCSA

hajtogatott tepertős pogácsa

Blogot kóstoltam. Számomra ismeretlen blogot szánt nekem Fortuna, nevezetesen Aranytepsit. Első látásra kiderült, hogy háziasszonya imád sütni és a kelt tészták a kedvencei. Megláttam pár jópofa formázást nála és ki is próbáltam egyet, de bebénáztam és nem sikerült, mert szétnyíltak, így végül ennél a pogácsánál kötöttem ki. Finom, leveles, kívül ropogós, belül puha és foszlós. Köszönöm szépen a receptet.

Az eredeti recept itt olvasható

Hozzávalók

50 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
2,5 dl tej
8 dkg margarin
1 tojássárgája
1 e.k. só
20 dkg tepertő
1.t.k. fekete bors
1.k.k. cukor
1 tojás a lekenéshez

hajtogatott tepertős pogácsa

Elkészítés

Az élesztőt morzsoljuk el a langyos tejben és szórjunk rá egy kis cukrot.
A tepertőt kevés sóval és borssal daráljuk össze.
A margarint morzsoljuk el a liszttel, majd adjuk hozzá a felfuttatott élesztőt, a tojássárgáját, sót és borsot.
Alaposan dolgozzuk ki a tésztát, ha keménynek találjuk, akkor kis tejet még adjunk hozzá. Könnyen kezelhető tésztára lesz szükségünk. Fedjük le és hagyjuk a duplájára kelni.
A megkelt tésztát borítsuk deszkára és nyújtsuk egy nagy kereszt alakúra. A közepébe terítsük el a tepertőt, majd hajtogassuk rá a tésztát.


Várjunk 20 percet, majd óvatosan megint nyújtsuk és hajtogassuk. Ezt a műveletet 3 x végezzük el.
Végül nyújtsuk ki ujjnyi vastagra, hosszú pengéjű éles késsel rácsozzuk be a tetejét és szaggassuk ki egy szaggatóval.Sűrűn szúrjuk ki a formákat, mert az újra összegyúrás után, mert nem lesznek levelesek a pogácsák. Nekem 2 nagy tepsi lett tele.
Kenjük le tojással a tetejüket.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra és hőlégkeveréssel 20 perc alatt süssük készre.
Persze a sütő teljesítményétől változhat az idő és a pogácsák méretétől is. Én elég kis pogácsákat szaggattam, mert azokat szeretjük..

A szép kis kalocsai mintás terítőket Tortafüggő Marisztól kaptam ajándékba. Ugye milyen szépek :)





15 megjegyzés:

  1. A leges-legkedvencem pogácsa...........igazi magyaros, hungarikum!! A fotók annyira csodásak lettek Janka, h nyalom a monitort. Csak azokat a szépséges csipkéket ne zsírozd össze kérlek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne aggódj Juci, vigyáztam a csipkékre, már rég elcsomagoltam őket. Örülök, hogy tetszenek a képek :)

      Törlés
  2. Ezúttal sikerült megőrizni a tepertőt? :-)
    Annyira szépek a fotóid! A pogácsák is... arra biztatnak, hogy süssek újra:-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gerdi :) Nosza, süssél csak pogácsát, neked ez jobban megy, mint nekem :)

      Törlés
  3. Juj de ennék most pogácsát, töpörtyűm is van még, kénytelen leszek kreálni valami paleosat belőle:) Szépek a terítők, anyukám is készített ilyeneket régen:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kíváncsivá tettél Trollanyu, hogyan lehet ezt paleosan kivitelezni. Biztos vagyok benne, hogy megoldod :)

      Törlés
  4. Odavagyok ezekért a fotókért!! Ezt a fajta pogácsát meg imádom! Illetve ezt is - így a helyes. :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Gabriella :) A pogácsákkal valahogy én is így vagyok :)

      Törlés
  5. Azt' a mindenit, milyen szép levelesek lettek a pogácsáid! :) Jó választás volt, látszik rajtuk, hogy milyen finomságosak! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van még mit gyakorolnom ezen a technikán, de kezdetnek nem rossz :) Köszönöm Hankka :)

      Törlés
  6. Imádom a tepertős pogácsát! Mama készíti a legfinomabbat! A tiéid viszont nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A nagymamák készítik a legfinomabb sütiket és pogikat :)

      Törlés
  7. Megsütöttem, nagyon finom lett..egy baj van vele, sajnos nem áll el :)
    http://sussunk-fozzunk-valamit.blogspot.ro/2014/01/a-blogkostolo-mostani-fordulojanak.html

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Judit! Örülök, hogy találtál kedvedre valót, de ez a recept nem az én érdemem :)

      Törlés
  8. Nahát, azt észre sem vettem :) De a tied is nagyon guszta!

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...