2013. december 9.

MELOMAKARONA (Μελομακάρονα) a görög karácsonyi sütemény


Most egy isteni finom görög karácsonyi sütit hozok nektek. Nálunk ez hatalmas családi kedvenc és a keresztmamim szokta készíteni nagy tételekben. Én valamikor 10 éve sütöttem utoljára és a receptet is elfelejtettem, de szerencsére keresztanyám elküldte nekem. 
Akik nem ismerik nem hiszem, hogy egyből megsütnék a képek láttán, mert mi tagadás, nem a legdekoratívabb édesség, de ez ilyen és nagyon de nagyon finom, ráadásul hosszú ideig eltartható ezért ajándéknak is kiváló. 

A recept hozzávalói

2 csésze olívaolaj
3/4 csésze cukor
3/4 csésze narancslé
1/4 csésze konyak (nálam whisky)
2 t.k. sütőpor
1 t.k. szódabikarbóna
7 csésze liszt
1/2 csésze búzadara
1 narancs reszelt héja
1 t.k. fahéj

Szirup

1 csésze víz
1 csésze cukor
1/2 csésze méz
1 narancs reszelt héja ( én a levét hozzáadtam)
1/2 citrom leve
1 fahéj
4-6 szegfűszeg
10 dkg cukrozott darált dió a szóráshoz



A sütemény elkészítése

Az olajat, narancslevet, alkoholt és cukrot alaposan keverjük el, adjuk hozzá a narancshéjat is. 
A lisztet vegyítsük el a sütőporral, szódabikarbónával, darával és a fahéjjal (én ezt most kifelejtettem ), majd öntsük rá a nedves hozzávalókat és gyúrjuk össze.
A lisztből 1 csészével kevesebbet adjunk hozzá és összedolgozás közben még adagoljuk, sosem lehet pontosan tudni, hogy mennyit vesz fel.
Nem kell nagyon kidolgozni a tésztát, az a lényeg, hogy könnyen formázható tésztánk legyen.
Az elkészült masszából formázzunk kis golyókat 30-40 grammosakat. Én a mérlegre dobáltam, hogy egyformák legyenek. A tenyerünkkel formázzuk kicsit oválisra, majd tegyük sütőpapírral bélelt tepsikre.
Amikor az összes a tepsin van egy villával kicsit lapogassuk le. A villa hagyta barázdák majd arra lesznek jók, hogy jól megtapad bennük a dió.
175 fokra előmelegített hőlégkeveréses sütőben süssük aranybarnára. Ez k.b. 30 perc.
A szirup hozzávalóit tegyük egy lábasba és legalább 10 percig forraljuk. Természetesen, ha narancslevet is teszünk bele, akkor annyival kevesebb víz kell hozzá.
A megsült süteményt vegyük ki a sütőből és azonnal öntsük nyakon a sziruppal. Pár percig hagyjuk benne, majd szedjük egy tálcára és ekkor szórjuk meg gazdagon cukrozott darált dióval.






6 megjegyzés:

  1. Erről a sütiről még nem hallottam, de nagyon-nagyon szép és a receptet elnézve valóban nagyon finom is lehet! :) Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze Hankka, akinek nincs görög rokonsága vagy nem járkál karácsony tájékán Görögországban nem igazán ismerheti. Pedig nagyon finom és elég fontos kelléke a karácsonyuknak, mivel ajándékba is ezt a sütit viszik :)

      Törlés
  2. Nagyon jól hangzik, csak finom lehet:) Van egy hasonló ízesítésű szeletes görög süti, az is nagyon finom:)

    VálaszTörlés
  3. Ha valakinek feltétel nélkül elhiszem, hogy finom, az Te vagy!! :))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...