2013. december 17.

CSOKOLÁDÉS KARÁCSONYI KEKSZEK (PEPPERKAKE)

karácsonyi csokis kekszek (pepperkake)

Tavaly kipróbáltam Trollanyu pepperkake receptjét, ami nagyon finomra sikeredett, ezért nem volt kétséges, hogy ezt a csokis változatot is megsütöm. Nagyon szuper lett, egyszerűen imádom. Írókázással nem próbálkoztam a díszítés terén, csak apró díszeket ragasztgattam rájuk. Aki kóstolta, imádta. Nekünk most ilyen kis vidám kekszeink lesznek karácsonyra - feltéve, ha marad belőle.
Eredeti recept itt olvasható.

Hozzávalók

2 dl cukorszirup (nálam a fele méz)
25 dkg nádcukor
2 dl habtejszín
15 dkg vaj
5 dkg étcsokoládé
60 dkg liszt
3 evőkanál kakaó
1 t.k. szódabikarbóna
1/2-3/4 t.k. őrölt bors
2 t.k. fahéj
1 t.k. őrölt szegfűszeg
1 t.k. őrölt gyömbér
1 t.k. kardamom
1/2 t.k. őrölt ánizs

A fűszereket mindenki variálhatja kedvére!
 Nyugodtan lefelezhetitek a mennyiségeket, mert rengeteg lesz a féladagból is.


Elkészítés

Először is készítsük el a cukorszirupot. 1 csésze cukrot 1 csésze vízzel főzzünk legalább negyed óráig. 
A tejszínt, cukrot, szirupot és vajat öntsük egy lábasba és addig melegítsük, amíg a vaj és cukor felolvad benne, vegyük le a tűzről és tördeljük bele a csokit és kevergessük simára.
A cukorszirup felét és mézzel helyettesítettem.
Egy tálba öntsük a lisztet és szitáljuk hozzá a kakaót, fűszereket ás szódabikarbónát. Ezt is keverjük össze alaposan.
Adjuk hozzá  a folyékony hozzávalókat, dolgozzuk össze a tésztát, majd tegyük egy zacskóba és pihentessük a hűtőben.
Felhasználás előtt 1 órával vegyük ki a hűtőből, majd gyúrjuk át. Valamiért elég kemény lett a tésztám, ezért 20 másodpercre betettem a mikróba és így  már tökéletesen formázható lett.
Szilikonlapon a legjobb nyújtani. Nyújtsuk szép vékonyra k.b. 3 mm. és szaggassunk nekünk tetsző formákat.
A díszeket a kimaradt cukorsziruppal ragasztgattam a kekszekre.
 175 fokra előmelegített sütőben k.b. 10 perc alatt elkészülnek. Arra figyeljünk, hogy körülbelül egyforma nagyságú és vastagságú kekszeket süssünk egyszerre, mert a kis vékonykák hamarabb elkészülnek, míg a nagyobb, vaskosabb daraboknak picit több idő kell.

Dobozban nagyon sokáig eltartható, ezért remek gasztroajándék is..
Természetesen ugyanúgy lehet díszíteni, mint a hagyományos mézeskalácsot, de nekem az nem megy. 



csokoládés karácsonyi kekszek (pepperkake)

14 megjegyzés:

  1. Írókázás nélkül is nagyon szépek! :)
    Annyira tetszenek ezek a hópehely formák, és sehol sem kapok ilyen kiszúrókat. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Ökki :) Én interneten rendelem ezeket a formákat, érdemes szétnézned ott :)

      Törlés
  2. Gyönyörűek lettek, még a díszítést is ilyen csodásan megcsináltad :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Mariann :) Kicsivel több idő és türelem azért jól jöhetett volna még a díszítéshez :)

      Törlés
  3. Így szépek ahogy vannak! Bár itt előttem jobban mutatnának, az kétségtelen! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kétségtelen, hogy előtted jobban mutatnának,...DD ..Ez egyértelmű Zsuzsa :)

      Törlés
  4. Fincsi kekszek! :) Szépek letted a tieid is! :)

    VálaszTörlés
  5. A "sima" változat nálunk is nagy kedvenc! :) Nagyon cukik és guszták nálad a csokis kekszek is, kipróbálós lesz nálunk is! :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek, s még írókázni sem kell. Az nekem nem megy. Miért nem jöttem hamarabb, már tegnap átestünk a mézesprojekten, s ihletet meríthettem volna Tőled... Na majd legközelebb!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lesz ez jövőre is Gerdi :) Az írókázás nekem se megy, ezért mindig ötletelek valamit :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...