2013. december 19.

HARCSAPAPRIKÁS VARGABÉLESSEL KÖRÍTVE

harcsapaprikás vargabélessel

Imádom ezt a harcsapapit :) Általában túrós csuszával készítem, de most tettem egy próbát a vargabélessel. Nem az én ötletem, egy rendezvényen láttam. Ne ijedjetek meg nem édesen készült, hanem sósan. Akik szeretik a kaprot, azok nyugodtan keverjenek a túróhoz kaprot, úgy még finomabb, de nálunk megosztó fűszer a kapor, ezért én kihagytam belőle.

Hozzávalók

1 kg harcsafilé
2 nagy fej vöröshagyma
2 db. paprika
2 db. paradicsom
1 nagy pohár tejföl
picike kapor
1 gerezd fokhagyma
bors
pirospaprika
1 e.k. liszt
2-3 dl víz
kevés étolaj

50 dkg túró
1 tasak vékony spagetti v. cérnametélt
6 réteslap
2 tojás
2-3 evőkanál tejföl
bors
olvasztott vaj a kenegetéshez


Elkészítés

A hagymát vágjuk apró kockákra.
A paprikát és paradicsomot szintén.
A hagymát fonnyasszuk meg az olajon, majd adjuk hozzá a paprikát és paradicsomot. Készítsünk egy lecsós alapot. Sózzuk, borsozzuk, paprikázzuk. Mehet hozzá 1/2 t.k. kapor is. 
Amikor megpuhultak a zöldségek öntsük fel 2-3 deci vízzel és forraljuk fel, reszeljük bele a fokhagymát.
A tejfölt keverjük el a liszttel és ezzel habarjuk be a levet.
A harcsát is vágjuk kockákra és adjuk a forrásban lévő lecsós habaráshoz. 3-4 percig hagyjuk összeforrni, majd zárjuk el a tüzet.
Nem szabad sokáig főzni, mert szétesik a hal. Ezért szoktam az alapot elkészíteni először és csak a végén kerül bele. 

A tésztát főzzük meg.
A túrót keverjük el 2 tojássárgájával és a tejföllel. Sózzuk, borsozzuk.
Keverjük össze a kifőtt tésztával.
A fehérjét verjük kemény habbá, majd óvatosan keverjük össze a túróval.
Egy kisebb tepsit vagy tortaformát béleljünk ki 3 réteg réteslappal, amiket olvasztott vajjal megkenegetünk. Terítsük rá a túrót, majd fedjük be a bevajazott réteslapokkal.
180 fokos előmelegített sütőben süssük szép pirosra.
A bélest érdemes előre elkészíteni, mert melegen nehéz szépen szeletelni.
Tejföllel és friss kaporral tálaljuk.

Jó étvágyat.
Sajnos ebben a nappali szürkeségben képtelen vagyok jó képeket készíteni.


8 megjegyzés:

  1. Janka, ez csodálatos! És mekkora ötlet sós vargabélessel. Biztos vagyok benne, hogy ez nálam is el fog készülni :-)

    VálaszTörlés
  2. De finomat készítettél! A sós vargabéles szuper ötlet, a kaprot ki nem hagynám belőle. Bár Férjem morgolódik, de azért megeszi. Van más választása? :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A férjed kénytelen lesz megenni és még szeretni is fogja Gerdi :) Nálam a gyerek a kakukktojás és kénytelen vagyok tekintettel lenni rá :)

      Törlés
  3. Tervben van a harcsapaprikás, eredetileg én is túrós csuszával tervezetem, de lehet, hogy elcsábulok erre a sós vargabélesre! :) Nagyon tetszik! :)

    VálaszTörlés
  4. A harcsapaprikást imádjuk, meg a vargabélest is édesen. Biztos bejönne nekünk is ez a sós változat, egyszer megkísérlem.
    szerintem jók a fotóid.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...