2014. január 21.

RÉPATATÁR ÚJRAGONDOLVA


Igen, szerepel már a blogon. Sokan kedvelitek és el is készítettétek. Nálam is gyakran az asztalra kerül. Általában, ha egy recept beválik, úgy kell hagyni, ahogy van, de én nem bírok magammal. Elkészítettem a szokásos módon, csak most póréhagymát aprítottam bele és egy hirtelen ötlettől vezérelve szarvasgombaolajjal megspékeltem. 
Nagyon finom lett. Úgyhogy el kell, hogy mondjam a tökéleteset is lehet tovább tökéletesíteni. 
Gondoltam leírom, hátha valakinek kedve szottyan hozzá.
Az eredeti receptet ITT találjátok meg.

Hozzávalók

40 dkg sárgarépa
1 e.k. dijoni mustár
1/2 szál póréhagyma
1/2 t.k. őrölt chili
1/2 t.k. fehér bors
1/4 t.k. Cayenne bors
1 e.k. balzsamecet
1-1,5 dl. extra szűz olíva
kevés szárított oregánó
2 gerezd fokhagyma
1 k.k. só
1 csipet füstölt paprika
1 k.k. szarvasgombaolaj


Elkészítés

Először is szükségünk lesz egy gyümölcscentrifugára. 
A répákat tisztítsuk meg és centrifugáljuk ki.
A levére nem lesz szükségünk, csak a száraz masszára, amit különben kidobnánk.
Tegyük egy tálba. 
A póréhagymát egy éles késsel aprítsuk a lehető legapróbbra. Adjuk a répához, majd a többi ízesítőt is. Az olívát óvatosan kezdjük el hozzáadagolni és kevergessük közben. Egy sűrű, de jól kenhető masszát kell, hogy kapjunk. 
A fokhagymát reszeljük le és úgy tegyük hozzá.
Csöpögtessünk hozzá 5-6 csepp szarvasgombaolajat, keverjük el, fedjük le és tegyük legalább 1 órára a hűtőbe.
Én most kis bonbonformákba nyomkodva formáztam, csíkokra vágott póréhagymával díszítettem, a tányért pedig balzsamecetkrémmel csíkoztam meg.



2 megjegyzés:

  1. De érdekes! Nálad minduntalan meglepődök, hogy mik vannak! Megkóstolnám!
    Egyszer megkóstoltam a tatárt is. Annyira kíváncsi voltam rá, milyen, hogy elfeledtettem magammal, hogy nyers húsból van:-) És még ízlett is!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A tatár az egyik nagy kedvencünk, még a gyerek is gyilkolni tudna érte, annyira szereti. Ízvilágában ez hasonló, ugyanúgy pirítósra kenve fogyasztjuk. Érdemes tenni vele egy próbát :)

      Törlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...