2013. szeptember 15.

TEJFÖLÖS CSODABOGÁR SZŐLŐVEL ( Blogkóstoló 11.)

Tejfölös csodabogár

Egyik kedvenc játékom a Blogkóstoló, amelynek háziasszonya Dina a "tortakirálynő" a Dina világa című blog szerzője, számomra  ismeretlen blogot sorsolt a Vea receptgyűjteményét. Örültem, mert tanulmányozhattam és rengeteg finomságra bukkantam. Én egy egyszerű, de jópofa nevű sütit választottam, aminek az íze és állaga nem okozott csalódást, de menet közben a színes tortadara nagy része köddé vált benne. Veának nagyon szépen bepettyezte a tésztát. Ennek ellenére jó választás volt és köszönöm a receptet.
Én kicsit változtattam, kevesebb cukorral, viszont háromféle szőlővel és citromosan sütöttem meg. A darából is kevesebb került bele, mert csak egy zacsival vettem - lehet, hogy ez volt a baj.

Az eredeti receptet ITT olvashatjátok.

Tejfölös csodabogár

Hozzávalók

20 dkg liszt
20 dkg cukor (nyírfa)
2 egész tojás
1 cs. sütőpor
1 tejföl (375 gramm)
3 dkg tortadara
1 citrom reszelt héja
1 marék különböző szőlő



Elkészítés

A tojásokat keverjük habosra a cukorral, majd a tejföllel is. Reszeljük bele a citrom héját.
A lisztet keverjük el a sütőporral, majd adjuk a tojásos keverékhez.
Egy kisebb tepsit béleljünk ki sütőpapírral.
A sütőt melegítsük elő 180 fokra. ( én hőlégkeveréssel sütöttem, ezért pár perc után levettem 165 fokra, mert úgy láttam, hogy nagyon sül.)
A tortadarát a legvégén keverjük csak a tésztába és szórjuk meg félbevágott szőlővel.
40 perc alatt  süssük készre.
Vaníliás porcukorral és színes tortadarával megszórva és friss szőlővel kínáljuk.
Már langyosan szépen lehet szeletelni.



Tejfölös csodabogár

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat