2012. április 18.

DIÓS, SAJTOS RIGATONI ROPOGÓS BACON FALATOKKAL



Gyors, egyszerű és nagyon finom. A sajtokat kedvünkre variálhatjuk így különböző ízvariációkban készíthetjük.


Hozzávalók 6 adag


1/2 kg rigatoni
7 dl tejszín
25 dkg bacon
30 dkg sajt vegyesen
1/4 v. hagyma
10 dkg dió
só, bors
színes-bors keverék
1 k.k.szerecsen dió
1 k.k bazsalikom
1 dl fehérbor


Elkészítés


A tésztát lobogó, sós vízben kifőzzük (ne főzzük túl). Egy serpenyőben diót megpörköljük, kivesszük, a felkockázott bacont lepirítjuk 1 kanál olíván v. vajon. A lepirított baconhoz adjuk a nagyon apró hagymát, ha megdinsztelődött visszatesszük a durvára vágott diót. Felöntjük tejszínnel, hozzáadjuk a fűszereket, majd a különböző reszelt sajtokat. Én parmezánt, ementálit, és füstölt karavánt használtam, a parmezánból a legtöbbet. A végén felöntjük borral, 2 percet forraljuk. Hozzákeverjük a tésztát, sütőtálba borítjuk, aminek az alját kibéleltem bacon csíkokkal, a tetejét gazdagon beborítjuk a sajtok egyvelegével és a bacon kockákkal, 180 fokon ropogós aranysárgára sütjük kb. 15-20 perc. Én bőven adtam hozzá, durvára őrölt  tarka-bors keveréket is. A teteje jó ropogós lesz , a belseje pedig puha zaftos marad.


Sütés előtt

Sütés után

A tányéron


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...