2012. június 24.

PINA COLADA LEVES KARAMELLÍZALT ANANÁSSZAL ÉS PIRÍTOTT KÓKUSSZAL (ANANÁSZOS KÓKUSZLEVES)



Pina colada leves karamellízált ananásszal

Úgy látszik ez a nagy meleg beindította a fantáziámat. Testileg a városban szenvedünk, akkor legalább a lelkünket kényeztessük, trópusi hangulatban.Van egy nagyon kellemes koktél, a Pina Colada (nem tudom, hogy kéne a n betűre aposztrófot varázsolnom, hogy helyes legyen a helyesírás, remélem elnézitek😃. Ebben a hőségben, igen csak jól tud esni az ember fiának, alaposan behűtve. 
Szóval ennek a koktélnak az ízvilágát szerettem volna egy levesben visszahozni. Szerencsés vagyok, mert sikerült!! Aki kedveli az ananász és a kókusz csodás egyvelegét biztos, hogy imádni fogja. Sokat nem gondolkoztam azon, hogyan is kéne. Elrohantam és vettem egy hatalmas ananászt, kókuszdiót és kókusz- dzsúszt és nekiláttam.

Hozzávalók

1 nagy ananász
1 kókuszdió
4 dkg. kókuszreszelék
3 dl. kókusztej
2 dl. tejszín
1/2 dl. fehér rum  (Bacardi, Havanna)
4 ek. cukor + 3 ek.
1-2 dkg vaj
1 tk. vaníliakivonat
1/2 lime leve
1 ek. étkezési keményítő


Elkészítés
Amennyiben sikerül kioperálnunk a dió fehér húsát, akkor aprítsuk picike kockákra, vagy reszeljük le. Akkor sincs semmi baj, ha nélküle készül a leves. Én biztosra mentem azért beleztem ki a diót és használtam szárított kókuszreszeléket is.
2 -3 dkg kókuszreszeléket 1 dl. forró vízbe áztatunk. Az ananászt meghámozzuk és a 3/4 részét felkockázzuk. Egy lábasba borítjuk az aprított kókusszal és hozzáadunk 4-5 ek. cukrot.
Hamar elkezdi engedni a levét az ananász, nem kell megijedni, hogy odaég, csak kevergessük. Amikor már bugyog a levében ráöntünk fehér rumot. Ezen a ponton már olyan illatok terjengenek, hogy az ember ezer százalékig biztos lehet benne, hogy valami csodás ételt fog az asztalra varázsolni. A rum után beleöntjük a kókusztejet és a kókuszdióból nyert levet. A reszeléket is a leveshez adjuk, felöntjük 2-3 dl vízzel és 5-6 percig forraljuk. Levesszük a tűzről és összeturmixoljuk az egészet. Ilyenkor érdemes kóstolni, hogy elég édes-e, ha nem, adjunk hozzá bátran még cukrot. Én mézédes ananászt vásároltam, ezért elég volt az édessége. A tejszínt keverjük össze a keményítővel, én kevés hideg vízzel hígítottam, mert nagyon sűrű volt és adjuk a leveshez. Megint forraljuk össze, közben a lime levét és a vaníliát is tegyük hozzá. Majd hűtsük ki. Nekem csodásan besűrűsödött a hűtőben, és fogyasztás előtt megint turmixoltam rajta egyet.
A maradék ananászt apró vágjuk fel apró kockákra. 2-3 evőkanál cukrot karamellízaljunk meg, mikor szép barna, a vajat adjuk hozzá, és a felkockázott ananász felét is, kb. 2 perc kevergetés elég lesz neki. Egy másik serpenyőbe öntsük a maradék kókuszreszeléket és pirítsuk meg. Ez is nagyon hamar 2 perc alatt ropogós aranybarna lesz. 
A hideg levest habosítsuk fel fogyasztás előtt, az ananászokat felváltva húzzuk egy nyársra(egy nyers, egy karamellízált) és gazdagon hempergessük a pirított kókuszba. Természetesen egyből a levesbe is tehetjük, csak így mutatósabb.
Érdemes kivárni, hogy jéghideg legyen!

Pina  colada leves

2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus ez a recept,tutira kipróbálom! :-)

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Neked! Biztos lehet egyszerűsíteni, de így nagyon csodás volt.Bátran ajánlom kipróbálásra:))

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...