2012. június 14.

REBARBARA KOMPÓT CSERESZNYÉVEL ÉS GUAVÁVAL MEGÍZESÍTVE



Imádjuk a rebarbarát, főleg vaníliás levesnek, de kompótnak is kiváló hűsítő nyári napokon. Most tettem bele egy kis csavart. Lehet kapni isteni finom rostos guava levet, ami elég édeskés és úgy gondoltam, hogy a savanykás rebarbarának remek kiegészítője lesz. Jól gondoltam, remekül kiegészítik egymást.

Hozzávalók

30-40 dkg rebarbara
15 dkg cseresznye
2 dl guavalé
2 ek nyírfacukor( természetesen lehet rendes cukor is v. méz)
fahéj, szegfűszeg( izlés szerint)
1 vaníliarúd
1 picike szárított gyömbér
1/2 citromnak a leve
víz fél liter

Elkészítés

Megtisztítjuk a rebarbarát és kimagozzuk a cseresznyét. Kb fél liter vízből cukorból és a fűszerekből főzetet készítünk. A cseresznyét beletesszük és felöntjük a guavalével. Én 2 dl körül adtam hozzá, de lehet többet is.Én ekkor teszem hozzá a 2 cm-es darabokra vágott rebarbarát. Megvárom, hogy megint felforrjon és 1 perc rotyogás után elzárom a tüzet. A rebarbara pillanatok alatt szétesik, ezért nem szabad sokáig főzni. Hűtsük ki , csak ekkor érdemes kóstolni, mert folyamatosan savanyítja a kompótot a rebarbara. Úgy gondoljuk édesítsük v. savanyítsuk még ízlésünknek megfelelően . Jégbe hűtve fogyasszuk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...