2013. január 10.

FORRÓ,FŰSZERES NARANCSLEVES, HABGALUSKÁVAL ÉS ROPOGÓS KARAMELL DARABOKKAL


Úgy döntöttem befejezem a kényszerpihenőmet. Már vagy két hete beszélünk itthon a narancslevesről, de mindig halogatva lett az elkészítés. Gondoltam nem nagy munka, így ma sort-kerítettem rá. Igazán gyorsan elkészült és hihetetlen finom lett. lehet furán hangzanak a felhasznált alapanyagok, de nem akartam liszttel telepakolni a levest, hogy tartása legyen. A végeredmény tökéletes lett. Illet a hóeséshez ez a forró, fűszeres narancsleves. Szerintem nyáron hidegen  fogyasztva is tök jó lehet, mondjuk egy kis fagyival.

Hozzávalók

4 narancs húsa
1 narancs reszelt héja
1 lime leve
1 lime reszelt héja
7-8 dl narancslé
2-3 ek cukor
2,5 dl tejszín
2 ek gríz
1 csipet só
1,5 tk mézeskalács fűszerkeverék
1/2 ág friss rozmaring
2 tojásfehérje
1 vaníliáscukor
szeletelt mandula
karamell a díszítéshez



Elkészítés

 A narancsokat tisztítsuk meg, szabadítsuk meg minden fehértől és kockázzuk fel. Tegyük egy lábasba, adjunk hozzá 2 evőkanál cukrot és kis lángon kezdjük el forralni. Tegyük bele a fűszereket, reszeljük bele a héjakat, facsarjuk bele a lime levét. Pár perc forralás után, amikor már jól kiengedte a narancs a levét, óvatosan adjuk hozzá a grízt. Keverjük meg és öntsük fel  kevés narancslével. Hagyjuk picit felforrni, majd alaposan turmixoljuk le. Tegyük vissza a tűzre és öntsük fel a tejszínnel és a maradék narancslével. Amikor felforrt kóstoljuk meg, hogy elég édes-e. Én kaptam szerencsére Görögországból frissen szedett mézédes narancsokat, így én a lime mennyiségét növeltem, mert nem volt elég savanykás.  A tejszínnel 4-5 percet forraljuk és kész.
A tojások fehérjét egy csepp citrommal és 1 vaníliás 
cukorral verjük kemény habbá és kiskanállal szaggassunk galuskákat belőle. A levesben vagy forrásban levő vízben főzzük meg, majd szedjük tálra őket.
Pár deka cukrot karamellízaljunk meg . Egy szilikonlapon húzzunk vékony csíkokat belőle. 
A levest szedjük tányérba, galuskákat tegyünk a tetejére, reszeljünk lime héjat a tetejére, szórjuk meg szeletelt mandulával, majd tördeljük rá a ropogós karamellt.
Gyönyörű narancsszíne volt a levesnek, de annyira borongós volt az idő, hogy nem látszik a képen:(



6 megjegyzés:

  1. Ahogy leírod, olyan egyszerűen elkészíthetőnek tűnik, mégis nagyon mutatósan, dekoratívan tálaltad, és még milyen finom is lehet! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg nagyon egyszerűen elkészíthető Hankka! Vannak még problémáim a mozgással, de így félig bénán is 25 perc alatt kész voltam vele:) Az íze szuper volt. A rozmaringra senki sem jött rá, mert kevés volt benne, és arra pont elég volt, hogy megbolondítsa. Én a ropogós karamellt imádtam benne:)

      Törlés
  2. Nagyon jól hangzik, ez már inkább olyan dessert kategória nekem. Izgalmas ízek és gyönyörűen néz ki. Szép hétvégét, jobbulást neked:)

    VálaszTörlés
  3. Köszönöm szépen Trollanyu! Neked is kellemes hétvégi sütés-főzést kívánok:))

    VálaszTörlés
  4. Nahát, micsoda ötleteid vannak! Én micsoda tálalás... nagyon szép! Kicsit több grízzel akár desszert is lehet.

    VálaszTörlés
  5. Gerdi, a gríz ne zavarjon meg, mert minimális van benne és az is teljesen szétturmixolva. 6- an ettek a levesből és se a rozmaringot se a grízt nem vették észre. Ez tényleg egy nagyon finom, híg leves. Érdemes kipróbálni:)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...