2013. január 3.

NAGYON KAPÓS KOLBÁSZOS KRUMPLIS POGÁCSA


Az úgy volt, hogy a múltkoriban készítettem krumplis pogácsát, ami rekord idő alatt nyomtalanul eltűnt.  Aztán jött a szilveszter és megint jöttek a vendégek, ezért újabb adag krumplis pogácsát begyúrtam, de észnél voltam, mert dupla adagot készítettem. Közben pihenésként olvasgattam a friss blogbejegyzéseket és láttam, hogy Marisz kolbásszal töltött sokszor hajtogatott pogikat sütött.  Gondoltam ez remek ötlet, megfeleztem a már begyúrt tésztámat. Én nem szeretek órákig foglalatoskodni egy dologgal, ezért roppant leegyszerűsítettem a dolgokat. Fogtam egy darab kolbászt, felkockáztam és egy serpenyőben a zsírjára pirítottam és ezt adtam a fél adag tésztához. Közben Bogi barátnőm megérkezett és egyszer csak azt látom, hogy egyre kevesebb a sütésre várakozó pogi a tepsin. Igen, képes volt nyersen megenni, hogy ez annyira finom.
A lényeg, elkészült két és fél tepsi pogi és nem volt mit lefotóznom!!! Nekem sikerült 2 darabot elfogyasztanom belőle és kénytelen voltam én is megállapítani, hogy igazán remek kis falatkák a pezsgő mellé  és tényleg csak úgy lehet befejezni a folyamatos evést, ha elfogy. 
Nos, ma csodásan sütött a Napocska és úgy gondoltam, hogy akkor nosza, gyerünk süssünk pogit a blognak és milyen remek képeket fogok készíteni ebben a káprázatos időben. Nem így lett. Elkészültek a pogácsák és a  Nap befejezte a munkáját mára. Ronda, szürke, vastag felhők érkeztek. Lőttek a szép képeknek:) Arra rájöttem, hogy nem várhatok a holnap reggeli fényekre ( ami vagy lesz, vagy nem), mert az előzőekből okulva harmadszorra sem fogom tudni lefényképezni. Így lettek szomorkás, rossz színű képek, viszont remek pogácsák is:)
Azt ne kérdezze meg senki sem, hogy meddig maradnak  a kívül ropogós, belül pihe-puha pogácsák frissek, mert fogalmam sincs. 
Közben arra is rájöttem, hogy nagyon könnyű finom pogit sütni. Minden alkalommal variálok rajta. Van, hogy parmezánt reszelek a tésztához, van, hogy tejjel gyúrom be, van, hogy joghurttal, van hogy kihűtöm a krumplit, van, hogy melegen kezdek el vele dolgozni...... Attól függ, mit találok itthon és mennyire sietek. Ma a tej fogyott el, ezért a joghurt, így is tökéletes!!! Csak bátran, érzéssel végezzük a dolgunkat és csodák születhetnek.
Szeretettel ajánlom kipróbálásra mindenkinek:)

Hozzávalók

30 dkg főtt burgonya
25-30 dkg liszt
1 pohár natúr joghurt vagy tej
2 dkg élesztő
10-15 dkg füstölt kolbász
1 tk cukor
2 tk só
5 dkg olvasztott vaj
10 dkg reszelt sajt



Elkészítés

A krumplit sós vízben héjastól főzzük meg, majd törjük át.Tegyük egy tálba és adjuk hozzá a joghurtot ( a joghurttól kissé savanykás lesz) vagy 1 dl tejet, sózzuk, cukrozzuk, az élesztőt morzsoljuk rá és a liszt felével kezdjük el összedolgozni. Nagyon nehéz meghatározni a liszt mennyiségét, általában picivel kevesebb elég, mint a krumpli mennyisége. A lényeg, hogy jól kezelhető, lágy tésztát kapjunk. Nagyon hamar 2 perc alatt összeáll, nem kell sokáig gyúrni, csak lisztezzük folyamatosan. Fedjük le a tálat és hagyjuk pihenni úgy 20 percet. Közben a kolbászt kockázzuk fel és 1 evőkanál vajon pirítsuk zsírjára, amikor kicsit kihűlt, öntsük a masszához és gyúrjuk bele. Szép narancsos színe lesz a tésztának. Ha ragad, adjunk pici lisztet hozzá. Tegyük félre addig, amíg elővesszük a tepsiket, lereszeljük a sajtot és megolvasztjuk a vajat. Nem kell sokat pihentetni.Terítsük el a deszkán, lapogassuk el és és picike köröket szaggassunk. Olvasztott vajjal kenjük be a tetejüket és tegyünk rá sajtot. A sajt ropogósra sül a tetején. 200 fokon süssük szép pirosra.15 perc kb.
A tésztához adhatunk reszelt sajtot, úgy még finomabb!



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat