2013. január 19.

PARMEZÁNOS BURGONYAFÁNK JUHTÚRÓS MÁRTOGATÓSSAL


Egyik nap totyorogtam a konyhában, gondolkoztam, hogy mit is kéne főzni vagy sütni. Nem volt hangulatom se húshoz, se macerás dologhoz. Aztán bekattant, hogy fánkszezon van, de sósra vágytam. Így születtek meg ezek a golyócskák, ezzel az isteni szósszal.

Hozzávalók

Fánk

30 dkg burgonya
20-30 dkg liszt
1,5 dkg élesztő
2 tk só
1 dl tej
1 tojás
1,5 ek parmezán
1 tk cukor

Mártogató

5 dkg juhtúró
10 karika kolbász
1 kisebb lila hagyma
2 dl tejföl
1 gerezd fokhagyma
bors


 Elkészítés

A burgonyát főzzük meg héjastól sós vízben. Majd tisztítsuk meg és törjük össze. Tegyük egy mély tálba és adjuk hozzá a szétmorzsolt élesztőt, cukrot, sót, tojást és tejet. Az élesztőt nem futtattam fel, mert a langyos krumplihoz adtam. Reszeljük bele a parmezánt és a lisztet kezdjük el adagolni hozzá és alaposan dagasszuk ki. A lisztet én apránként adagoltam, mert sosem tudom előre, hogy mennyit fog felvenni. Most sokat, majdnem 30 dkg-ot felvett, de nagyon laza tésztát kaptam. Gyúrjuk át és lefedve hagyjuk 25 percet. Megint dolgozzuk át a tésztát és 2 cm-es darabokra vágjuk fel és formázzunk kis golyókat belőlük. Tegyük távol egymástól, mert növekednek még. Majd mint a fánkot bő olajban lassú tűzön fedő alatt süssük aranybarnára. Forgatás után már nem kell a fedő. Papírtörlőre szedjük.

Mártogatós: A kolbászokat vágjuk apró kockákra és pirítsuk zsírjára, majd szűrjük le. A kisült kolbászokat tegyük egy tálba. A juhtúrót a tejföllel keverjük simára és adjuk hozzá a kolbászt. A lila hagymát vágjuk nagyon apróra és adjuk a szószhoz. Egy gerezd fokhagymát reszeljünk hozzá és borssal ízesítsük.
Nagyon finomak voltak a fánkgolyócskák ebbe a szószba mártogatva.



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

nyomtat